mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ódzkodnak az adathalászó reklámoktól a netezők
2008-04-14 11:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A fogyasztók inkább a kereséseik tárgyához kapcsolódó, releváns reklámokat kedvelik, de azt nem szeretik, ha online viselkedésük alapján adatokat gyűjtenek róluk.

A TNS Global tanulmánya a fogyasztók véleményét vizsgálta az internetes reklámokkal kapcsolatban. A kutatás rámutat, hogy az internet-használók 71 százaléka tisztában van azzal, hogy a virtuális térben megfigyelik őket, bár csak 40 százalékuknak volt ismerős a "behavioral targeting" (viselkedésen alapuló célzás) kifejezés. 57 százalékuk negatív érzelmeket táplál a hirdetésekhez adatokat gyűjtő cookie-kkal szemben is.

A hirdetők azonban gyakran úgy érvelnek, hogy az adatbányászat segít a fogyasztónak abban, hogy relevánsabb hirdetéseket kapjanak az ingyenes tartalmú oldalak mellé. Érdekes, hogy miközben a "megfigyeléstől" ódzkodnak a netezők, a legtöbb megkérdezett mégis szívesen látna nagymértékben célzott, releváns hirdetéseket, 55 százalékuk ki is töltene ezzel kapcsolatos kérdőívet - névtelenül.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!