mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
'Kis ablakok' térnyerése a weben REG
2008-07-24 09:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A widget vagy a belőle alkotott ige, a widzsgetelni, lehet, hogy sokaknak még nyelvidegen, azonban hangzásuk az internetezőknek hamarosan olyan hétköznapi lesz, mint például egy másik nyelvi remek: a szkájpolás.

Valójában mit is kell értenünk a widget kifejezésen? A widget egy online alkalmazás, melyet piciny websitenak foghatunk fel. Gépünk kezelőfelületére és webhelyünkre egyaránt könnyen widzsgetelhetünk egy oldalt. Így közvetlen kapcsolatot tarthatunk fenn a választott kiszolgálóval, legyen szó hírekről, időjárás jelentésről, tőzsdei árfolyamokról vagy akár egy blogról.

Kiválogathatjuk tehát, milyen információt szeretnénk másodpercre pontosan megkapni, és az ahhoz készített widget-et szépen letölthetjük az asztalunkra. Képernyőnkön egyszerre akár több kis információs ablakot is futathatunk. Figyelemmel követhetjük tehát, hogyan áll a tőzsdei portfóliónk, és azt is, fel kell-e vennünk a kabátunkat, ha kimegyünk az irodából.

A widget-ek információs és szórakoztató tartalmak közvetítésén túl, üzleti és hirdetési célokra is fel lehet használni. A vállalatirányítási rendszerek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó SAP üzletág vezetői szerint, sokrétű felhasználhatóságuk miatt, a vállalati környezetben is fel fog értékelődni a widgetek szerepe. Figyelemmel lehet követni például a legfrissebb eladási mutatókat, anélkül, hogy más alkalmazást meg kellene szakítani.

Az vállalati alkalmazásoknál azonban nagyobb piac a hirdetéseké, a widgetek esetében is. Ez a fajta reklámozás, illetve szolgáltatás, egyelőre a közösségi portálok felhasználói körében a legnépszerűbb. A Facebook közösség tagjai tavaly 13000 widgetet installáltak, 765 millió alkalommal, melyek összértéke 374 millió dollár volt. Ez a hatalmas összeg igazolja, hogy a Facebook vezetői jó döntést hoztak, amikor engedélyezték, hogy a cégüktől külön álló szoftverfejlesztő cégek alkalmazásait is hozzáadhassák felhasználóik saját profiljukhoz. A döntés következtében egyes widget-ek olyan népszerűek lettek, hogy konkurenseiket jelentősen megszorongatták.

Ilyen volt például a Snap Interactive által fejlesztett 'Are You Interested' (magyarul: Érdeklődsz?) vagy annak elődje a 'Meet New People' (magyarul: Találkozz új emberekkel!) szolgáltatás. Az 'Are You Interested' a legsikeresebb külön álló IamFreeTonight.com (magyarul:'Szabad vagyok este') randizós oldalt maga mögé utasította, 20%-kal nagyobb napi növekedést produkálva vetélytársánál. Mindezt tette úgy, hogy marketingre nem kellett pénzt költeni, hiszen a felhasználók köre adott volt. Az üzleti modell rendkívül sikeresnek bizonyult. Ez év januárjában az 'Are You Interested' már 6.1 millió egyedi látogatóval büszkélkedhetett.

A Google is felfigyelt a widget-ek előnyeire, mely területről komoly bevételekre számíthat a jövőben. Vannak ugyanis olyan nagy reklámozók, akik jobban preferálják a szöveges hirdetéseknél a mozgalmasabb, színesebb eszközöket. Ezeket a cégeket pedig a widgeteken keresztül tudja a Google magához édesgetni. A kis ablakos hirdetések nagy előnye, ha elnyerik a felhasználó tetszését, letöltheti őket számítógépe asztalára vagy hozzáadhatja közösségi portálon jegyzett profiljához.
A widgetek a felhasználók körében is egyre népszerűbbek, tavaly az Egyesült Államok internetezőinek 48%-a használt valamilyen widgetet.

Egy reklámkampány során érdemes ezzel az eszközzel is élni, hiszen költségei meglehetősen a vonal alatt helyezkednek el. A widgetek sikeres alkalmazásához néhány alapvető szabályt kell betartani. Amennyiben ezeket következetesen alkalmazzák, a widgetek bőven kitermelik a rájuk fordított pénzt. Tehát egy profin megalkotott widget tartalma dinamikus, designja figyelemfelkeltő és modern, könnyen megosztható, megtalálható a Facebookon és van egy oldal, ahonnan egyszerűen letölthető.
Tőzsér Máté


További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!