mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új szakmai összefogás a piackutatásban REG
2008-12-18 10:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

16 cég részvételével megalakult a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület.

A 2008. december 9-én megalakult PIXER (Piackutatók Iparági Kvalitatív Szervezési Ellenőrző Rendszere), melynek célja a piackutatás presztízsének javítása valós eszközökkel. A PIXER a kvalitatív kutatási módszerek megbízhatóságát növelő új minőségbiztosítási szoftver működtetésével kívánja segíteni a piackutató cégek és kérdezőbiztosaik szervezési-ellenőrzési munkáját.

A minőségbiztosítási rendszer kialakítását a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ) indította 2008 márciusában, majd a szoftver fejlesztését is koordinálta. A szervezeti keret kialakításában, a rendszer paramétereinek véglegesítésében, illetve tesztelésében a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) és szervezeten kívüli piackutató cégek is részt vesznek.

"A rendszer fő célja a kvalitatív kutatások, jellemzően a fókuszcsoportok résztvevőinek nyilvántartása és ellenőrzése, valamint a szervezést végző kérdezőbiztosok munkájának felügyelete, értékelése. A PIXER online szoftver segítségével a piackutató ügynökségek szervezői, illetve a minőségbiztosításért felelős munkatársai már az előszervezés során ellenőrizhetik a fókuszcsoportra felkért személyek 'válaszadói múltját', még napokkal a fókuszcsoport előtt kiszűrve a 'professzionális válaszadókat', az ún. csoportlakókat. Így a kutatásban csak az ügyféllel egyeztetett feltételeknek megfelelő személyek vehetnek részt, mert a rendszer kiküszöböli a véletlen ismétléseket és az esetleges visszaéléseket" - mondta el Klenovszki János, az egyesült elnöke.

"Korábban ezt a kutatócégek csak 'házon belül' tehették meg; a más ügynökségeknél már megfordult válaszadók kiszűrésére az új, iparági szintű szoftver először ad lehetőséget. Természetesen a rendszer hátterét adatvédelmi szempontból is körültekintően alakítottuk ki, amely maradéktalanul megfelel a törvényi és a kutatásetikai szabályoknak. A rendszer emellett minden egyes fókuszcsoportra igazolást állít ki a Megbízók számára, akik ezt közvetlenül az online rendszerben is megtekinthetik" - tette hozzá.

A PIXER nyitott a jövőbeni bővülésre, egyelőre 16 tagja van: ACNielsen, Avenew Marketing, BellResearch, BMB Focus, Cognative, GfK Hungária, IMAS International Magyarország, MASMI, Medián, Millward Brown Hungary, NRC, Research International Hoffmann, Synovate, Szinapszis, Szonda Ipsos, TNS Hungary.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!