mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Lehagyta a tévét az internet Németországban
2012-10-31 08:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egyre erőteljesebb a digitális média Németországban, elsősorban a mobil webnek és az online reklámoknak köszönhetően - derül ki egy friss felmérésből.

A PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó hálózat szerint az internetet vezeték nélküli eszközök segítségével használók száma több mint harmadával (35%), 29 millióra ugrott meg 2012 során, 2016-ra pedig elérheti a 60 milliót.

Az újságok bevételei ellenben átlagosan 0,5 százalékkal csökkennek majd évente a vizsgált periódusban, a magazinokéi pedig 0,3 százalékkal (jelenleg 8,6 illetve 5,8 milliárd eurón állnak ezek a piacok).

Vagyis: az internetképes kütyük (okostelefonok, táblagépek) további terjedése, és - ebből is következően - a reklámköltések digitális térbe vándorlása folytatódik - írja a Warc.com az elemzésre hivatkozva.

Ennek további bizonyítéka, hogy az online reklámköltés 12,3 százalékkal emelkedett 2011-ben, miközben az internet-hozzáférések ára 11,2 százalékkal ugrott meg.

Mindennek eredményeként a világháló immár 23 százaléknyi szeletet hasít ki a teljes média- és szórakoztatóipari tortából, s így immár - most először - maga mögött hagyta a tévét is a maga 20,8 százalékával.

Az ország szórakoztató- és médiaipara összességében 2,6 százalékkal növekedett, a következő négy évre nézve pedig átlagosan 2,8 százalékos éves emelkedést várnak a kutatók. Így 2016-ra 70 milliárd eurót érhet el a szegmens. Ebből a digitális médiumok és reklám 37 százalékkal részesedhet majd, ami több mint 10 százalékpontos megugrás lenne.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!