mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakfalvi Lívia
Lakfalvi Lívia
VIVA! Promóció
ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Drágább lesz a reklám
2012-11-05 16:49 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Éves szinten többe fognak kerülni a televíziós és online reklámhelyek a legtöbb jelentős piacon idén, mint tavaly, a növekedés pedig jövőre is folytatódik a Warc előrejelzése szerint.

A tanulmány tizenegy országra terjed ki, s négy globális médiaügynökség megkérdezésén alapul. Az ezer fős elérés ára egy 30 másodperces tévészpottal tíz országban lesz drágább, a legnagyobb megugrás Kínában és Oroszországban lesz tapasztalható (23 illetve 12 százalékos). Az USA-ban és Indiában is jelentős, 8 illetve 7 százalékos emelkedésre számítanak a megkérdezettek.

Az egyetlen ország, ahol csökkenésre van kilátás, Spanyolország, ott 10 százalék körüli mínusz várható, ami jól jelzi az ország pénzügyi gondjait. Az Egyesült Királyságban és Ausztráliában nagyjából azonos szinten marad az árszínvonal.

A 468 x 60 képpont méretű webes bannerek 23 százalékkal fognak többe kerülni Kínában idén, mint tavaly, Oroszországban 18, Indiában 12 százalékos lesz a növekedés. Ez a típusú hirdetés Ausztráliában 8, Spanyolországban 2, Amerikában pedig 1 százalékkal lesz olcsóbb éves összehasonlításban.

Az 1/1-es, színes sajtóhirdetésekkel is drágább lesz elérni ezer főt. Ezt a listát is Kína vezeti 11 százalékkal, India 6 százalékkal a második, majd ismét Oroszország következik 4 százalékos mutatóval. Ezzel szemben Ausztrália, Olaszország, Japán és Spanyolország esetében is csökkenést jeleznek a szakemberek.

A rádiós és kültéri hirdetések ára is növekszik, méghozzá az összes vizsgált piacon. Az előbbi esetében Japán, az utóbbiéban Spanyolország vezeti a listát.

2013-ban a tévé és az internet számíthat további kétszámjegyű árnövekedésre Kínában, Indiában és Oroszországban, nem utolsó sorban ezen országok növekvő fontossága miatt a márkák számára.

A válaszadók Spanyolországot nevezték meg az egyetlen olyan piacként, ahol a tévés CPT csökkenhet jövőre. Az online reklámok esetében Ausztrália és Franciaország piaca is visszaeshet 2013-ban 5 illetve 3 százalékkal.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!