mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Elterjednek az éttermi mobilapplikációk?
2015-08-26 15:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ahhoz, hogy a hazai étterem tulajdonosok is sikeresen becsatlakozzanak az M-kereskedelem körforgásába, érdemes tehát saját mobil alkalmazással rendelkezniük.

Az ISQ Online és a Google jóvoltából Magyarországon is készült felmérés arról, hogy milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben, így a megkérdezettek közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül. A felmérés szerint, ha elindulunk reggel munkahelyre, vagy iskolába a második leggyakrabban (72%) ellenőrzött tárgy a pénztárcánk után bizony a mobiltelefonunk, messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csupán 57%.

Mindegy, hogy vásárolunk, szórakozunk, tájékozódunk, vagy informálódunk, 89%-unk ugyanis inkább az alkalmazásokat preferálja a mobilra optimalizált böngészőkkel szemben. Egy magyar okostelefon tulajdonos egy hónapban átlagosan 3-5 app-ot tölt le telefonjára, de van, hogy 10-et is letöltünk. Egy több országot átfogó felmérés szerint az átlag okostelefon használónak 26 applikáció fut a telefonján, az extrémebbeknek pedig több, mint 400.

A mobilos kereskedelmi felület azonban külön stratégiát igényel. A gasztro világ és a mobil piaccal kapcsolatban sokaknak elsőként a Netpincér jut eszébe. Ahogy ezt a Netpincér kutatásából megtudtuk, a rendelések több, mint 30 százaléka már a mobil alkalmazáson keresztül történik. Ez a szám a következő években pedig várhatóan 70-80%-ra fog felemelkedni a Garson.hu éttermi alkalmazásokat gyártó cég szerint. Tekintve, hogy a vendégek több, mint 80%-a okostelefon tulajdonos, érdemes belegondolni, hogy mi lenne akkor, ha minden étteremnek saját mobil alkalmazása lenne?

A saját mobil alkalmazás egy digitális névjegykártya, amelyet az ügyfél mindig magánál tart. Egy kattintással elérhető az étlap, a rendelés fizetéssel együtt alig 2 perc leforgása alatt lebonyolítható, nem is beszélve a beépített push üzenetekről, melyet 97%-ban sikeresen elérik az alkalmazást használókat, ellentétben azzal, ha e-mailt küldenénk nekik a legfrissebb akciókról, kedvezményekről.

Nem elég már egy jó weboldal, vagy egy aktív közösségi profil. Ahhoz, hogy a hazai étterem tulajdonosok is sikeresen becsatlakozzanak az M-kereskedelem körforgásába, érdemes tehát saját mobil alkalmazással rendelkezniük.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!