mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
OTT: tévé a farzsebben
2015-09-10 17:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Külföldön már nagy népszerűségnek örvend és az elmúlt években itthon is egyre kihasználtabbá válik a Video On Demand, vagyis lekérhető tartalmak technológiája.


Az évtizedeken keresztül megszokott, központilag szabályozott műsorfolyam mellett fontossá válik a lekérhető tartalom, vagyis bármit bármikor visszanézhetünk, újranézhetünk megfelelő technológia segítségével. Emellett természetesen a lineáris médiafogyasztás sem tűnik el, színtere azonban kitágult.

Az OTT, vagyis Over The Top fejlesztésekben rejlő lehetőségeket az utóbbi néhány évben Magyarországon is egyre több szolgáltató és fogyasztó használja ki. Egyes becslések szerint bár napjainkban még mindig a broadcast tartalmak a legnépszerűbbek, 2020-ra az OTT világszerte átveheti a vezető szerepet a lineáris tartalomfogyasztás felett.

Az Egyesült Államokban már jól látszik, hogy a fiatal korosztály többsége online tartalomfogyasztó, ez a tendencia pedig nálunk is egyre érezhetőbbé válik. Bár az OTT hazánkban még csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, a piaci szereplők egyre inkább próbálnak ebbe az irányba elmozdulni. A legnagyobb tartalomszolgáltatók, mint például a televíziócsatornák általában ingyenesen teszik közzé online felületeiken a legtöbb saját gyártású műsorukat, de ma már a nagy mobilszolgáltatók sem maradnak ki a versenyből: ők előfizetőiknek kínálnak hasonló lehetőségeket. Emellett a piacon megjelentek a kifejezetten internetes tartalomtovábbításra létrejött szolgáltatások is, amelyek szintén a "bárhol, bármikor" elv kiszolgálását tűzték ki célul, mindenféle egyéb előfizetéstől függetlenül.

"Ahogy a digitális rádiózást, a 4K-t, az UHD-t, a 3D tartalommegjelenítést és a digitális tartalmak védelmét, úgy azt is boncolgatásra érdemes témának tartjuk, hogy milyen OTT technológiák jelentek meg az utóbbi időben itthon, illetve milyen fejlődés várható a jövőben. Fontos, hogy minél inkább megismerjük ezeket a technológiai újításokat és a bennük rejlő lehetőségeket, valamint, hogy biztosítsuk ezek integrációját a mindennapjainkba, hiszen csak így tudjuk majd felvenni a lépést a jövő generációjával" - mondta el Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.

A szakma legpatinásabb szervezeteként a kérdéskört egyéb médiatechnológiai és infokommunikációs téma mellett a HTE MediaNet idei rendezvényén dolgozzák fel októberben, Kecskeméten.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!