mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kosár Zoltán
Kosár Zoltán
Media Balance Kft.
értékesítési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
GKI: élen az Extreme Digital
2016-06-02 11:30 [Marketinginfo.hu]

A GKI Digital legfrissebb kutatása szerint továbbra is az Extreme Digital a legnagyobb forgalmú online kereskedő Magyarországon. A vállalat gyorsabban nőtt tavaly, mint a teljes iparág. Dobogós az eMag és a Mall.

Húsz százalékkal növelte forgalmát tavaly az Extreme Digital, így továbbra is piacvezető a hazai online kereskedelemben, míg ugyanebben az időszakban a teljes online kiskereskedelmi szektor csupán 16 százalékkal bővült. A GKI adataiból is az látszik, hogy a vásárlók a jól ismert, sokéves tapasztalattal rendelkező webáruházakat részesítik előnyben, hiszen a tíz legnagyobb kereskedőnél realizálódik az iparág árbevételének 34 százaléka.

Az Extreme Digital vásárlói leginkább az online slágertermékeket, a televíziót, mobiltelefont, és a nagy háztartási gépeket keresik. Tévét átlagosan 90 000 forintért, nagy háztartási gépet, hűtőszekrényt és mosógépet 55 000 forintért, míg mobiltelefont 33 000 forintért vásárolnak.

Televízióból különösen sok fogyott a tavalyi év hasonló időszakához képest: a vállalat idén 70 százalékkal több készüléket adott el. A barkácsgépek is egyre népszerűbbek, az Extreme Digitalnál 50 százalékkal többet vettek 2016-ban, mint 2015 hasonló időszakában. Ugyanekkora növekedést könyvelt el a cég a nagy háztartási gépek terén is.

Változnak a vásárlási szokások is: egyre többen böngésznek az ajánlatok közt okostelefonon vagy táblagépen, és a vevők 13,5 százaléka már nem is vár hazáig a rendeléssel, hanem okosmobiljáról közvetlenül el is intézi azt. Az esetek túlnyomó többségében az ügyfél elégedett a vásárlással, az Extreme Digitalnál csupán a tranzakciók 0,5 százalékánál fordult elő reklamáció.

"Gyorsan adaptáljuk az újdonságokat, valamint folyamatosan figyelemmel tartjuk a fogyasztói igények változását, és ennek megfelelően fejlesztjük portfóliónkat. Míg induláskor még főleg fotózási kellékekkel és elektronikai cikkekkel foglalkoztunk, ma már az állateledeltől a pelenkákig minden megtalálható nálunk. Az új termékkategóriák bevezetése idén is folytatódik, hamarosan bútorokkal bővül a kínálatunk. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy az olyan kényelmi szolgáltatások körét, mint például az általunk meghonosított ingyenes házhozszállítás, is tovább bővítsük" - mondta el a kutatás eredményei kapcsán Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Top 10

A dobogó 2. és 3. helyén a két másik webpláza, az eMAG és a MALL osztozik. Őket követi a Media Markt, aki idén is megőrizte 4. pozícióját. Egy év alatt három helyet javítva, idén 5. az élelmiszer házhoz szállítást új magaslatokba emelő Tesco. A műszaki szereplők által uralt listán még mindig stabilan tartja magát a Libri-Bookline csoport, aki immár dedikáltan a kultúrára koncentrál, ezúttal a 6. helyen. Hetedikként a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ügyesen ötvöző iPon áll, míg a 8. pozícióban - új belépőként - a nagy múltú Aqua szerepel, aki az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruházként került fel a listára.

A rangsor 9. és 10. helyét két, a maga nemében egyedi cég foglalja el. A 9. helyen lévő Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. A rangsort pedig a Tchibo zárja, aki a mással nem összehasonlítható prémium életmód termékeinek köszönhetően immár második alkalommal bizonyította, hogy helye van a listán.

Az aktuális lista szereplői összesen több mint 70%-os bővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítés tekintetében, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése "csupán" 16% volt.

A piacvezető áruházak és a kisebb szereplők között tehát mélyül a szakadék ami a növekedési lehetőségekben is megjelenik. Az egyre koncentráltabb piac eredményeképpen a kisebb online boltok kilátásai jelentősen átalakulnak. Amíg a legnagyobbak a termékpaletta szélesítésével és ezáltal a minél tágabb fogyasztói réteg megszólításával érnek el sikereket, a kisebb kereskedők a specializálódás és a szakosodás segítségével törhetnek ki a leginkább.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!