mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
200-300 százalékos növekedést vár az Atmedia
2016-06-14 18:00 [MTI + Mediainfo.hu]

Már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását.

Tavalyi, 10 milliárd forinthoz közelítő árbevétele után 200-300 százalékos növekedéssel számol az Atmedia - közölte a hazai televíziós reklámpiac legnagyobb, január elseje óta a TV2 és az MTVA reklámidejét is értékesítő kereskedőházának vezetője egy keddi budapesti sajtóbeszélgetésen.

Lukács Csaba elmondta: a 2010-ben indított ügynökség által értékesített 11 médiacsoporthoz tartozó 35 csatorna az év első öt hónapjában 55,2 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak, míg az RTL-csoport kereskedőháza, az R-Time részesedése 43,1 százalékos.

Közlése szerint hirdetési szempontból egyértelműen sikertörténet a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság és a riói olimpia; az előbbi a várakozások felett teljesít reklámszempontból, míg az utóbbi esetében azzal kalkulálnak, hogy "kevésbé lesz kiemelt", mint a másik sportesemény.

Lukács Csaba elmondta: viszonylag rövid időn belül újabb csatornákkal és médiatípusokkal kívánják bővíteni portfoliójukat; utóbbiak kapcsán az MTI érdeklődésére arról beszélt: mivel szinergia-alapon tervezik a bővülést, biztosan nem lépnek be a nyomtatott sajtó és a közterületi hirdetések piacára.

Mint mondta, az ügyfélkörükbe tartozó tévécsatornák révén már így is jelen vannak az online piacon, ugyanakkor "nem feltétlenül volna ördögtől való" belépniük a rádiós hirdetési szektorba, amelyben jelentős tartalékokat látnak.

A televíziós piacról szólva Lukács Csaba arról beszélt, ma felülértékeltek a főműsoridős reklámértékesítések, miközben annak ellenére kapnak a szükségesnél kisebb figyelmet a kábelcsatornák, hogy 2012-ben megtört a két vezető országos kereskedelmi tévé nézettségi uralma, és ma a nézők több mint kétharmada már nem azokat választja főműsoridőben.

Ez az új trend, amit a piaci intézményrendszernek is tükröznie kell; éppen ezért az Atmedia ügyvezető igazgatója szerint ma már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását, az árazási szempontok és súlypontok megváltoztatását.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!