mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Változik a rádiós közönségmérés
2016-11-24 09:17 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Class FM megszűnése miatt rádióadók közti vándorlás várható a hallgatók közt, ezért megemelt mintaelemszámmal vizsgálja a rádiók hallgatottságát a TNS Hoffmann - Mediameter konzorcium.

A TNS Hoffmann - Mediameter konzorcium - a TNS és Kantar csoport több mint 20 országra kiterjedő széleskörű nemzetközi referenciáit és tapasztalatait felhasználva - hazánkban 2013. óta változatlan formátumban, éves szinten több mint 22 000 személy megkérdezésével végzi a rádiós közönségmérést, amelynek előfizetői a rádiós piac minden területét lefedik (rádiócsatornák, nemzetközi és hazai médiaügynökségek).

A Konzorcium és a rádiós piac közötti együttműködés a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) tenderének elnyerésével és a hallgatottságmérés elindításával kezdődött 2013-ban, és akkor sem ért véget, amikor a tender által kijelölt mérési időszak lejárt: ekkor a korábbi kutatást folytatva a Konzorcium a tenderben előírt szigorú módszertant gyakorlatilag változatlan formában követve végezte tovább a rádiós hallgatottságmérést. Azóta is havi rendszerességgel, a korábbi adatokkal összevethető metodikával szolgáltatják a mérési eredményeket megrendelőiknek, illetve a sajtónyilvánosságnak.

Az elmúlt hónapokban jelentős változások történtek, történnek a rádiós piacon. Új rádiók jelentek meg, illetve november 20-tól megszűnt a Class FM sugárzása. Az országos Class FM megszűnése minden bizonnyal erős turbulenciát okoz majd a rádióhallgatók között. Annak érdekében, hogy ezt a folyamatot, a rádiók közötti vándorlást, a preferenciák változását megfelelő módon tudják mérni, november végétől december közepéig folyamatosan, négy héten keresztül és megemelt mintaelemszámmal vizsgálják a rádiók hallgatottságát. A hazai és nemzetközi tapasztalatok is arról tanúskodnak, hogy egy ekkora változás esetén az első eredmények beméréséhez a szokásosnál hosszabb adatfelvételi időre és a szokásosnál nagyobb mintaelemszámra van szükség, hiszen a váltás utáni időszakban nem egy nap alatt kristályosodnak ki a hallgatói szokások és preferenciák.

Ennek megfelelően a november végi-december közepi négyhetes időszakban hozzávetőlegesen 6 000 fő megkérdezésével végzik el a rádióhallgatási kutatást, amelynek eredményeit 2017 januárjában hozzák majd nyilvánosságra.





Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!