mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mesterséges intelligencia segítségével bankolhatunk 2030-ra
2017-03-27 13:10 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az okostelefon-használók arányának dinamikus növekedésével a mobilbankolók száma is nő: a K&H 2016-ban megújított mobilbankját az év végéig több mint 58 ezren használták aktívan.

2030-ra pedig akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba: az ügyfelek egy virtuális asszisztenst faggathatnak számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól. A K&H 2017-ig összesen 6 milliárdot költ digitális fejlesztésekre.

"A lakosságot növekvő megtakarítási hajlandóság jellemzi a válság óta, és a háztartások GDP-arányos hitelkitettsége Magyarországon 2012 óta folyamatosan csökken a visegrádi országok közül a legalacsonyabb szintre. 2016-ban azonban fordulat következett be a lakossági hitelezésben a fogyasztási hiteleknél és a jelzáloghitelek esetében is. Ez mindenképpen pozitív, és bíztató trendként értékelhető. A K&H 2017-ben a jelzáloghitelezés esetében 14 százalékos, míg a fogyasztási hitelek esetében 15 százalékos növekedéssel számol" - mondta Martin Jarolím, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője.

Digitalizálódó szolgáltatások

A hitelezés fellendülése mellett a bankszektorban egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a változó ügyféligényeknek megfelelő szolgáltatások és kényelmi funkciók. Martin Jarolim az új technológiák és a változó ügyféligények fontosságát emelte ki. "Míg kezdetben számítógép és bankfiókok segítségével kezeltük a pénzügyeket, mára a hangsúly az okostelefonok felé terelődik, az új innovációs és digitalizációs ciklus keretében pedig egyre inkább a technológia alkalmazkodik majd hozzánk, ahogy egyre inkább a technológiára támaszkodunk" - mondta a szakember. 2030-ra például akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba: az ügyfelek egy virtuális asszisztenst kérdezhetnek számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól, termékeiről.

Martin Jarolim elmondta, hogy az okostelefon-használók aránya 2016-ra Magyarországon elérte a lengyel szintet, és 60 százalék körül van. Ennek köszönhetően egyre többen szeretnék majd a pénzügyeiket mobilon intézni, és a mobiltelefonos penetráció ehhez megfelelő alapot ad. A KBC 2014 júniusában bejelentett üzleti stratégiájának éppen ezért fontos része a digitalizáció: a bank célja, hogy ezen a területen is vezető szerepet töltsön be a magyar piacon. A K&H 2017-ig pedig összesen 6 milliárdot költ digitális fejlesztésekre, 2016-ban megújított mobilbankját az év végéig több mint 58 ezren használták aktívan.

A magyar piacon még van tér a digitális megoldások esetében a bővülésre: a Deloitte felmérése 8 régiós országot vizsgált a digitalizációs érettség szerint, Magyarország pedig a 7. helyet érte el, csak Szlovéniát előzve meg. Ez azt jelenti, hogy a digitális innovációknak fel kell gyorsulniuk, ha a régió országait utol szeretnénk érni. A digitalizáció a pénzügyi szektorban nem azt jelenti a szakember szerint, hogy nincs szükség bankfiókokra. Az ügyfeleknek lehetősége lesz egyre több szolgáltatást teljes mértékben online intézni.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Coverage (COV)

Exkluzív break

Alfa együttható

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!