mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A 2016-os teljes Reklámtorta mérete 216,09 milliárd Forint
2017-05-09 14:56 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Magyar Reklámszövetség a Média Hungary-n ismertette a 2016-os tejes reklámköltési adatokat a televíziós számokkal kiegészítve.

A 2016-os reklámtorta 11,18%-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, hiszen minden szegmens növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.

A 2016-os televíziós reklámköltés 56,033 milliárd Forint

A televízió részesedése a 2016-os teljes reklámtortából 25,78%, ezzel stabilan tartja második helyét a tortában. A televíziós reklámpiac 8,59%-kal nőtt 2016-ban az előző évhez képest. ezzel csaknem triplikálta növekedését az előző időszakhoz képest (2014-ről 2015-re 3,15%-kal nőtt a tévés reklámtortaszelet.)

Az állam a legnagyobb hirdető

A 2015-ben a televízióban elköltött állami reklámforintok 2,63 milliárdos tétele 2016-ban 6,3 milliárdra emelkedett, azaz 140%-kal nőtt. Az MRSZ korábbi adatai szerint a teljes reklámiparra vetítve 2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke Ezzel az állam a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé vált.

A több mint 11%-os változás mögött rejlő tendenciák

A már említett állami költések mértékének nagyarányú növekedése mellett tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámköltések pedig továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől , a reklámadó pedig továbbra is erősen hátráltatja a reklámipart, annak tervezett 7,5%-os emelése további jelentős pénzt vonhat el az iparágtól. Az elmúlt évek indokolatlan és szakmai egyeztetést nélkülöző, iparágat hátráltató szabályozásai (reklámadó, bónusz törvény, közterület extra adóztatása és a településkép védelmi törvény) továbbra is nagymértékű bizonytalanságot okoznak a piacon.

A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább erősödött: A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!