mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kosár Zoltán
Kosár Zoltán
Media Balance Kft.
értékesítési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
CSR-hirdetők 2016-ban
2017-05-12 14:24 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Évek óta visszatérő és sokak által vitatott téma a vállalatok CSR tevékenységeihez kapcsolódó hírek, felhívások megjelenési lehetősége a hazai médiában.

A 2010-ben elfogadott médiatörvény szerint már nem számít burkolt reklámnak a vállalkozások társadalmi célú vagy közérdekű szerepvállalásáról szóló tájékoztatás. Ugyanakkor a vállalatok többsége alig tapasztalt változást ezen a téren.

Ezért Magyar Adományozói Fórum, valamint az IMEDIA, Magyarország vezető médiafigyelő vállalata egy közös projektet indítottak el 2016-ban, amellyel a hazai legnagyobb vállalatok támogatásaihoz kapcsolódó, médiakommunikációs trendjeinek jellemzőit szeretnék vizsgálni és évről-évre bemutatni.

Tavalyi évben mintaként a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján a hazai 100 legnagyobb vállalat, illetve 10 bank és 10 biztosító szolgált. A figyelt médiumok: országos sajtó, regionális sajtó, online, rádió, tv.

Az IMEDIA kutatása során a 100 vizsgált cég összesen 234 000 alkalommal jelent meg a figyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak, melyből a legtöbb tartalom a TESCO-hoz és a SPAR-hoz kapcsolható (közel 300-as cikkszámmal).

A kutatás eredményeként elmondható, hogy a hazai CSR-napirend fejletlen és esetleges, a magasabb megjelenésszámok általában egy-egy programhoz vagy rendezvényhez köthetők. A napirend szezonalitása nem látható, ez alól esetleg a karácsonyi jótékonysági-szezon jelent kivételt, de ez sem hoz éves szinten kimagasló számokat. Emellett látnunk kell, hogy egy-egy díjátadó vagy konferencia még mindig gyakran felülmúlja akár a legnépszerűbb programok és kezdeményezek elérését.

A CSR-napirend éves szinten növekedést mutat, de az még nem tudható, hogy egyedi változásról, vagy trendszerű növekedésről van szó, így ez a következő években válik majd egyértelművé.

Ugyanakkor egyértelműen látszanak a vállalatok tevékenységi köre és CSR-kezdeményezéseik milyensége közti korrelációk. Az FMCG vállalatok szociális ügyekkel (adománygyűjtés), illetve egészséges életmóddal foglalkoznak; a jármű- és gépipari cégek fenntarthatósággal (legfőképp hulladékgazdálkodással, károsanyagkibocsátással és zöldenergiával) és innovációval kapcsolatos projekteket indítanak. Az energetikai cégek fenntarthatóságba, a technológia szektor innovációba, míg a gyógyszeripar egészségügyi kezdeményezésekbe fektet.

A CSR-tartalmak összesített, súlyozatlan reklámegyenértéke csaknem 340 millió forint, elérése 180 millió fő volt 2016-ban.

Az adatgyűjtés módja:
 
  • Az elemzés csak a nem fizetett cikkeket vizsgálja.
  • A céglista összes találata kézzel szűrve, releváns cikkek értékelése
  • Mennyiségi szempontok: cég, iparág, dátum, forrás, forrástípus
  • Minőségi szempontok: CSR-terület, polaritás, becsült AVE és OTS


Az elemzésben megvizsgált témák:
 
  • Szezonalitás
  • Legaktívabb vállalatok CSR megjelenésszáma
  • Legaktívabb vállalatok saját CSR részesedése
  • Iparági jellemzők és fókuszterületek
  • Legaktívabb médiaforrások
  • Forrástípusok megoszlásának eltérése az összes céges megjelenéshez képest




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!