mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Digitális ökoszisztémák az otthonokban
2017-05-25 10:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Online kutatást végzett az Accenture az okosotthonos megoldásokról.

2016 végén az Accenture 26 országban - köztük Magyarországon is - 26 000, 14 és 55 év közötti fogyasztóval végzett felmérést a digitális eszközökhöz való hozzáállásukról, vásárlói szokásukról, a szolgáltatások és tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalmukról, valamint az internetre csatlakozott életstílusuk jövőjéről.

A kutatás rávilágított arra, hogy most még korai idejét éli az internetre csatlakoztatott otthonok világa, amely a gépek közötti kommunikáció köré szerveződve költség- és időmegtakarítást kínál a fogyasztóknak, azonban hamar valósággá fog válni. A Dolgok Internete (IoT) pedig új növekedési lehetőségeket biztosíthat a kommunikációs szolgáltatóknak, hogy új szolgáltatásokat ajánlhassanak.

A felmérésből kiderült azonban, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, melynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákkal szembesülnek. A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába fektető fogyasztók több mint fele, 42 százalékuk kihívásokkal szembesül. A gondok általában a következők: túl bonyolult az eszközök használata (12 százalék), nem csatlakoztatható az internetre (3 százalék), nem működik a beállítás (5 százalék), valamint hiányolják a személyre szabás lehetőségét, biztonsági aggályaik vannak, vagy nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Az otthonok a jövőben szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testreszabott ökoszisztémájává válik, és a kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van rá, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is:
 
  • hazánkban, azoknak az online fogyasztóknak, akik tervezik csatlakoztatott otthon szolgáltatás megvásárlását, 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha kínálna ilyet,
  • az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásokra a fogyasztók 51 százaléka egy kommunikációs szolgáltatót választana.


Globálisan az okos eszközök és szolgáltatások körében az oktatás és tanulás, otthoni felügyelet, online biztonság és tárolás preferált szolgáltatói sorában a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el.

"Elindult a versenyfutás az otthon fejlődő és feltörekvő digitális ökoszisztémájának jobb kiszolgálásáért" - mondta Francesco Venturini, az Accenture média- és kommunikációipari globális iparági igazgatója. "De a verseny élesedésével, ha a kommunikációs szolgáltatók nem teszik meg gyorsan a hiper-testreszabott szolgáltatások nyújtásához szükséges változtatásokat, kockáztatják, hogy veszítenek piaci részesedésükből, és olyan szervezetekké válnak, amelyek pusztán csatlakozást kínálnak hozzáadott érték nélkül, ez pedig zsugorodó bevételt jelent számukra." - tette hozzá Venturini.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Coverage (COV)

Exkluzív break

Alfa együttható

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!