mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Változás a közterületi kampányok folyamatában
2017-09-08 09:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata elkészítette szakmai ajánlását a közterületi kampányok indításának szeptember 1-től életbe lépő egységesített folyamatára.

A valamennyi közterületi szereplő által támogatott folyamat optimalizálást az tette szükségessé, hogy erős piaci igény merült fel a reklám kihelyezés menetének egységesítése az EU-s gyakorlathoz való igazodás, minőség- és törvényi előíroknak való megfelelés ellenőrzése, településkép tekintetében a minőség javítása, a folyamat optimalizálása, valamint környezetvédelmi szempontok előtérbe helyezése miatt.

A Magyar Reklámszövetség OOH Tagozata kiemelt figyelmet szentel annak, hogy az Out of Home piac valamennyi szereplője folyamatos minőségi szolgáltatást nyújtson valamennyi piaci szereplő számára. Az OOH Tagozat fontosnak tartja a hirdetési folyamat pontos és hatékony működését - az első lépésétől az utolsóig - ezzel is hozzájárulva a kampányok sikeréhez. Az OOH Tagozat az elmúlt félévben a folyamat szereplőivel egyeztetve - köztük a legnagyobb magyarországi nyomdákkal is - alakította ki az optimalizált közterületi hirdetési folyamatot.

Tartósabb, szebb közterületi reklámok

A folyamat egységesítés során az OOH Tagozat kiemelt szempontként tartotta szem előtt, hogy a minőség ellenőrzésre szánt idő biztonsággal rendelkezésre álljon, amely mind a szebb településkép, mind a hirdető márkájának kiváló színvonalú megjelenését tudja garantálni.

Biztos megfelelés a törvényi-, jogszabályi- és reklámetikai előírásoknak

Az MRSZ OOH Tagozatának tagjai a hirdetők által elfogadott kreatívokat tartalmi szempontból ellenőrzik az MRSZ Jogi Tagozatával és az ÖRT-vel együttműködve, hogy azok megfelelnek-e a hatályos törvényi- és jogszabályi előírásoknak, valamint a Magyar Reklámetikai Kódexben foglaltaknak. Mindezt a közterületi piaci szereplők üzletszabályzatukban (ASZF) is rögzítették. A törvényi- és jogszabályi-, valamint a reklámetikai megfelelés ellenőrzésének alapfeltétele, hogy a továbbiakban a közterületi reklámok kreatívjai időben leadásra kerüljenek, hiszen elsősorban a hirdető érdeke, hogy a törvényi megfelelés ellenőrzése megtörténjen.

Uniós gyakorlat követése

Az OOH Tagozat figyelembe vette a már bevált európai uniós gyakorlatot, és a hazai folyamatokat ehhez igazította. A kreatívok nyomdai leadását az európai unió legtöbb országában a következő ciklus kezdete előtt 10 nappal zárják.

A környezet megóvása - alacsonyabb CO2 kibocsátás

Magyarországon közel 46.000 nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található az országot teljesen behálózva a fővárostól kezdve a megyeszékhelyeken, valamennyi városon, a legtöbb főútvonalon a legkisebb településekig bezárólag. Míg ezzel szemben jelenleg valamennyi közterületi hirdetés Budapesten kerül leosztásra, tehát ezek optimális eljuttatása a helyszínre komoly logisztikát, előzetes útvonaltervezést igényel. A módosított folyamat tehát környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesz, mivel az utóbbi években jelentős csúszások, késések voltak tapasztalhatók, így a számos plusz utat generálva a gépkocsival közlekedő plakátragasztók számára. A pontos leadási határidők tartásával jelentősen csökkenthető a CO2 kibocsátás mértéke is. A késedelmi pótdíj alkalmazásával a piaci szereplők elsősorban azt kívánják elérni, hogy a plakátok időben érkezzenek be a raktárjaikba.

Plakátok kihelyezésének folyamata 2017. szeptember 1-től:

2017. szeptember 1-től legkésőbb a kampány indulását megelőző 10. munkanapon a nyomdakész grafikai anyagot el kell juttatni a nyomda által megjelölt címre, kész plakát esetén legkésőbb a kampány indulását megelőző ötödik munkanapon a plakátokat hiánytalanul és kifogástalan minőségben kell leszállítani a cégek raktáraiba. Ennek elmulasztása esetén késedelmi és ragasztási pótdíjat számíthatnak fel. A késve érkezett plakátok kihelyezése a beérkezést követő 5. munkanapig történik meg. Már folyamatban van az érintett piaci szereplők direkt tájékoztatása (ügynökségek, hirdetők) is.

Az OOH piac szereplőinek a jövőben is egyik legfontosabb törekvése, hogy partnereit a határidőket betartva a lehető legjobb minőségben a törvényi előírásoknak mindenben megfelelve szolgálja ki. Ennek következő lépéseként az MRSZ OOH Tagozata jelenleg a nyomdai sztenderdek kialakításán dolgozik, amelynek publikálása és bevezetése ősszel várható.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!