mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Növeli a gyerekek önbizalmát a digitális korrepetálás
2018-07-10 16:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2017 januárjában kísérleti időszakkal, a 2017/18-as tanítási évben pedig már élesben teljesített a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és a Telenor által életre hívott E-tanoda projekt.

A kortárs mentorálási program eredményes volt és elérte elsődleges célját: javult a mentorált diákok iskolai teljesítménye és növekedett az önbizalmuk is.

Közel ezer online tanórával a hátuk mögött

Az E-tanoda program leszakadó térségekben élő, hátrányos helyzetű gyerekek tanulását segíti önkéntes budapesti gimnazisták, mint mentorok segítségével. Az idei tanévre már 150 diákot elért program központi eleme a korrepetált diákok számára személyre szabott digitális tananyagok fejlesztése és a heti rendszerességű Skype-tanóra, amelyhez a Telenor biztosítja a megfelelő táblagépeket és a korlátlan Hipernet hozzáférést minden résztvevő számára.

A 2017 januárjában az ormánsági Gilvánfán indult féléves kísérleti időszak pozitív eredményei után a 2017/18-as teljes tanévben, még több résztvevő diákkal, immár három településen folytatódott az E-tanoda projekt. A mentorok és mentoráltak száma a duplájára nőtt, így közel 150 diák, 600 alkalommal, összesen 970 órán keresztül tanult és fejlődött a digitális eszközök segítségével.

Milyen hatással volt a mentorált gyerekekre a program?

A mentorált diákok iskolai tanárai is megerősítették az E-tanoda program pozitív hatásait. Az idei tanévet értékelő kutatásban a megkérdezett tanárok 85 százaléka számolt be arról, hogy a programban részt vevő diákok iskolai teljesítménye javult: ez nem csupán az osztályzatok javulásában érzékelhető, hanem a mentoráltak a korábbinál jobb eredményt értek el a tanulmányi kompetenciateszteken is. Az E-tanodában korrepetált diákok a korábbinál mélyebben megértették a tananyagot, nőtt a magabiztosságuk és a motivációjuk, valamint fejlődést mutattak a szociális kompetenciák terén is mint együttműködés, empátia és szabálykövetés.

Az E-tanoda hosszú távú célja, hogy a stabil működési keretek kiépítése után olyan önfenntartó tanulóközösségek alakuljanak ki, amelyek a program keretein kívül is képesek önállóan folytatni a megkezdett mentorálási tevékenységet. Ez tehermentesíti az szervezőket, és az így felszabaduló kapacitásokat új helyszíneken, még több diák bevonására lehet fordítani. A Telenor elkötelezett az E-tanoda program folytatása és a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése mellett, melynek egyik útját a digitális oktatási módszertanok terjesztésében látja.

Az E-tanoda program a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és Telenor kezdeményezése, amely a Microsoft Magyarország szakmai részvételével indult útjára 2017-ben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!