mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Magyar Márkaszövetség: márkakampány hetedszer
2006-02-01 14:37 [Marketinginfo.hu]

A Magyar Márkaszövetség 7. reklámkampánya a gyártói márkák megbízhatóságára kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét. A közös akciót elsősorban a hazai vásárlási szokások árközpontúsága indokolja.

A Magyar Márkaszövetség kezdeményezésének fő célja a kezdetektől fogva változatlan: felhívni a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi FMCG-márkák előnyeire. Ezt sok más érv mellett az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, valamint az uniós piacról beáradó olcsó, de rossz minőségű termékekkel kapcsolatos problémák indokolják. Az idei mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert márkát sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalom és elégedettség fontosságát hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák jobb minősége és megbízhatósága garantál. A résztvevő tagvállalatok: Beiersdorf, Bunge, Gyermelyi, Henkel, Masterfoods, Nestlé, P&G, Sara Lee, Stollwerck és Unilever.

A gyártói márkáknak egyszerre kell megküzdeniük az egyre erősebb kereskedelmi láncok sajátmárkáival és az olcsó, "no-name" importtal. A GfK szerint a hazai vásárlók túlnyomó többsége (88%) tudatosan az akciós, árengedménnyel kapható termékeket részesíti előnyben, vagyis továbbra is az ár az első és legfontosabb vásárlási szempont, csak ezután következik a minőség, a kényelem, vagy a választék.

Napjainkban a fogyasztók már minden hetedik forintjukat valamilyen kereskedelmi márkára költik a napi-heti bevásárlások során. Az ACNielsen globális kutatása alapján Magyarország még mindig vezető helyen áll a kereskedelmi márkák növekedési arányát illetően, bár a trend némileg lassulni látszik, hiszen a tavalyi felmérés csupán 15%-os növekedést mutatott a korábbi 44%-ossal szemben.

A Magyar Márkaszövetség 2000-ben indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére. Azóta minden évben utólagos piackutatással is vizsgálják a reklámozás hatékonyságát és a fogyasztókra gyakorolt hatását. A 2005. évi akció eredményességét a TGI Magyarország kutatása is igazolta, hiszen a megkérdezettek körében a reklámok hatására 10%-kal növekedett a vásárlási szándék, 15%-kal a márkák fontosságának fogalma, illetve 62%-os növekedést mutatott a reklámok felidézési indexe.

Az elmúlt hét év során felhasznált több mint 20 000 óriásplakát, a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva meghaladta a 2 milliárd forintot. A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a hazai tapasztalatokat felhasználva már a német, lengyel, olasz és norvég piacokon is összefogtak a gyártók márkáik védelmében.


További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!