mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Ihász Ingrid (Rabbit)
MEC
digitális vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
'Valami vicces gerillát szeretnénk' REG
Kaizer Gábor (ReVISION Gerilla Marketing, stratégiai igazgató)
2008-04-04 11:48

Kezdenek az ügyfelek képben lenni a gerilla marketinggel kapcsolatban. A mérhetőség kapcsán csökken a kétkedés, az etikai kérdésekre ugyanakkor még választ kell adnia a szakmának. Kaizer Gáborral beszélgettünk.

Kaizer Gábor
Kaizer Gábor
Mi is az a gerilla?...

Rengeteg elnevezés és csoportosítás létezik a gerilla marketing, a szájreklám és a hasonló újszerű marketingmegoldások kapcsán. Tegyük tisztába ezeket először, ti milyen fogalomkeretben gondolkodtok?

Az általunk alkalmazott gondolkodási keretrendszer alapvetően egy amszterdami ügynökségtől származik, ahol korábban az üzlettársam dolgozott, de valóban sok teoretikus modell létezik már. Mi a gerilla marketing helyett inkább a buzz marketing kifejezést használjuk. E fogalom alá rendelünk négy szegmenst. Ezek közül a word-of mouth marketing (szájreklám) és a vírusmarketing erősen összefonódnak, mivel mi az utóbbi alatt nem csupán vicces videókat értünk, hanem online szóbeszéd generálást, ún. conversation attack-et a közösségi média felületeken.
Emellé társul két másik szegmens; az egyik az ambient média, ami minden újszerű, innovatív indoor és outdoor megjelenést magában foglal, illetve az astroturfing, amelyet a politikai marketingből emeltünk át, és alapvetően álmegmozdulásokat, álszervezetek felépítését jelenti. Utóbbit a politikai marketing egyébként arra használja, hogy a rázós ügyekről elterelje a figyelmet, és az általa generált "buzz"-al töltse meg a médiát, a közbeszédet. Ilyen gyanú merült fel például a Szeretem Magyarországot mozgalom kapcsán is. Az ilyen aktivitásról azt gondolja a külső szemlélő, hogy alulról szerveződik - a neve is innen jön, mivel az amerikai focipályákon alkalmazott műfüvet hívják így.

És hogyan jutott egyáltalán eszetekbe, hogy buzz marketinggel foglalkozzatok, hiszen ez a terület még a fejlettebb piacokon sem tekinthető teljesen kiforrottnak, nemhogy itthon, ahol bizonyára gyanakvással fogadják bizonyos szereplők?

Lassan három éve foglalkozunk buzz marketinggel ügynökségi keretek között, a dolog afféle szerelemnek indult. Rengetegszer hallottuk, hogy elvetélt ötlet ezen a kis piacon erre specializálódni, és most kellene abbahagynunk, de úgy tűnik, a piaci visszajelzések nem igazolják az aggodalmakat. Egyre több multinacionális ügynökség és márka kopogtat be hozzánk.
A dolog pedig úgy indult, hogy már akkor is az alternatív megoldások érdekeltek, amikor a diplomamunkámat írtam, és keresgélés közben akadtam rá a weben Varga Bencének, alapító üzlettársamnak az írásaira. Dobtam neki egy e-mailt, amire azt válaszolta, hogy Amszterdamban él, így a személyes találkozóra nincs lehetőség, de azért "keep in touch". Majd egy évvel később felhívott, hogy hazaköltözött, és behívták a Rádió Café egyik műsorába, s nincs-e kedvem bemenni vele a beszélgetésre.
Aztán leültünk beszélgetni, és arra gondoltunk a nagy eufóriában, hogy ezt tanítanunk kellene valahol, vagy be kellene dolgoznunk valamelyik ügynökségnek. Gondoltuk, csinálunk rá egy hobbiügynökséget, és lesz majd néhány KKV, amelyeknek bevállalós kampányokat valósítunk meg, de persze közben mindketten dolgoztunk a "normális" munkahelyünkön, nagy ügynökségeknél.
Aztán elkészült a honlapunk, elkezdtük a piacot "edukálni", és a várakozásainkkal ellentétben egyre nagyobb ügyfelek, egyre érdekesebb megkeresések érkeztek. Ennek következtében elkezdtünk klasszikus ügynökségi modellben dolgozni. Mára már többen vagyunk, és minden olyan funkció - HR, client service, stb. - megvan nálunk, ami a hagyományos ügynökségeknél.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!