mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A cégvezetőknek is gondozniuk kell személyes márkájukat REG
Magyar Judith (SAP, COO Board Area Communication Director)
2009-04-01 11:40

Az SAP egyik csúcsvezetőjének a kommunikációját irányító Magyar Judithtal beszélgettünk a személyes márka fontosságáról. A válságban felértékelődik a cégeket irányítók hitelessége, és a dolgozók hangjára is jobban oda kell figyelni.

Varga Judith
Varga Judith
Ha jól értettem, az egyik kulcsfeladatod az SAP egyik vezetőjének, mint "személyes márkának" a gondozása. Ahhoz hozzá vagyunk itt szokva, hogy a politikusoknál minden a személyes márkaépítésről szól, de egy cégnél kevéssé megszokott - legalább is magyar szemmel. Hogyan jött ez?

Valójában ez nem annyira különleges dolog, hiszen mára sok globális cégnél foglalkozik azzal valaki, hogy a csúcsvezetők személyes márkáját gondozza. Az SAP éppen változásokon megy keresztül az utóbbi hónapokban, mivel megújult a vezetés. Ennek keretében új COO (Chief Operating Officer) érkezett Erwin Gunst személyében, akinek a kommunikációjáért én felelek. De rajta kívül két másik új tag is érkezett a vezetőségbe. Az új vezetőknek és stábjuknak most az a feladata, hogy együtt dolgozva, de a saját feladatkörükhöz hangoltan alakítsák ki a személyes kommunikációjukat, ha úgy tetszik, a személyes márkájukat. Ez elsődlegesen a belső kommunikációban jelent most feladatokat.
Az átmeneten túl az is szükségessé teszi a személyi kommunikáció előtérbe kerülését, hogy az SAP ugyan német cég, de globálisan működik, s közel 50 ezer ember foglalkoztat világszerte. Régen csak Németországban volt például fejlesztői részlegünk, mára azonban Magyarországon, Indiában, Kínában és az Egyesült Államokban is működik SAP Labs. Ezek a változások a céges kultúrát is megváltoztatták. Az SAP nem lehet többé az a "tipikus német cég", mivel gyorsan nőtt nagyon nagyra, és így sokféle kultúrából érkező munkatársakat tömörít.

Mennyire nyitottak a német cégek a toleráns, globális szemléletre? Magyarországon elég ellentmondásos kép él például a francia és német anyacégek munkatársairól, vezetőiről. Eszerint "nagyon kockák", és egy magyar szakembernek még véletlenül sem lehet igazuk.

Az SAP esetében pontosan az a kommunikáció felértékelődésének az egyik legfontosabb oka, hogy ezeket a kliséket meghaladjuk, és meg tudjuk változtatni a dolgozókban és a külső környezetben élő korábbi, esetlegesen negatív percepciókat. A klisékben persze mindig van egy kis igazság, de azt is látni kell, hogy a cégnél dolgozók gyorsan tanulnak ezekből, és sokat tesznek azért, hogy a kép változzon. Kulcsfontosságú, hogy a szemléletváltást hangsúlyosan kommunikálja egy cég, különben a kép nem változik, és továbbra is félreértések adódnak.

Mint tudjuk, a COO kapcsolódó kommunikációját te irányítod, de mi van a többi felsővezetővel?

Az SAP esetében a COO mellett a két CEO és a CFO személyes kommunikációját irányítja külön szakértői csapat. Ezek azok a pozíciók, amelyeknek nagy a kommunikációs igénye mind kifelé, mind befelé. Ha a saját esetemet nézem, a COO kommunikációjának irányítása azért különleges, mert Erwin érkezése előtt ez a pozíció nem létezett a cégnél.

Miért vált szükségessé az új pozíció létrehozása?

Azért mert sokáig nagyon jól ment az üzlet, a cég gyorsan növekedett, ám a megnövekedett verseny mind nehezebbé tette a nyereségráta fenntartását, illetve javítását. A COO ebben segíthet a hatékonyság szem előtt tartásával. Érdekes, hogy sokan nem is tudták, hogy mit jelent ez a pozíció, és milyen feladatok tartoznak hozzá. Nekünk magunknak is meg kellett tanulnunk mindezt, és persze tovább kell adnunk a szükséges információkat a többi dolgozónak is. Itt jön képbe a személyes márkázás fontossága: kampányt csinálunk a cégen belül, hogy megismertessük mindenkivel az új vezetőt, és elmagyarázzuk, mi a feladata a cégnél, miért van rá szükség. Korábban az EMEA régió elnöke volt, így itt ismerik, de máshol is be kell mutatnunk. Ennek keretében megyünk például Indiába, ahol ő teljesen ismeretlen volt korábban.

Milyen feladataid vannak például egy ilyen indiai látogatás során?

A helyi PR-es munkatárs segítségével a COO teljes ottani kommunikációját irányítom. Megbeszéléseket, sajtótalálkozókat, interjúkat szervezek számára. Emellett beszédeket írok neki, amiket aztán egyeztetünk. Ebből a szempontból az is érdekes, hogy ő belga, tehát nem anyanyelve az angol, így a mondanivalója pontos közvetítésére is nagy hangsúlyt kell fektetnünk a közös munka során.
Egyébként a költségcsökkentések jegyében kevesebbet utaznak most az SAP vezető munkatársai is, így a látogatások egy részét videó konferenciával váltjuk ki. A cég belső televízióján, az SAP TV-n keresztül szólnak a vezetők a dolgozókhoz. Egy ilyen típusú felvétel például egészen más viselkedést igényel, mint az élő szereplés.

Hogyan viseli Erwin Gunst, hogy ennyire a reflektorfénybe került? Nem minden csúcsvezetőnek áll jól a "médiaszemélyiség" szerepe, s van, aki nem is vállalja ezt.

Szerencsém van, mivel Erwin karizmatikus, nyílt személyiség, és tisztában van vele, hogy mennyire fontos a munkájában a kommunikáció. A korábbi pozícióiban is hasonlóan gondolkodott. Persze, függetlenül attól, hogy valaki mennyire színes ember, szükség van nem csupán a személyiség, hanem a pozíció "eladására" is. Ha egy menedzser jó vezető, de félénk, akkor médiatréningen kell részt vennie. Nem lehet megkerülni a személyes márkaépítéssel járó feladatokat.

következő oldal >>




További interjúk:



Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!