mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Így áll régiónk online reklámpiaca

Bevezető

A magyar internetes kampányok átlagos átkattintási aránya (CTR) régiós összehasonlításban a sereghajtók között van a Gemius első félévre vonatkozó összesítése (pdf) szerint: a 0,27 százalékos hazai mutatót csak a litván és a szerb múlja alul. A listát Lengyelország vezeti 0,62 százalékkal, a további sorrend pedig Szlovákia, Csehország, Bulgária, Lettország, Románia és Horvátország.

Csaknem az összes magyar kampány (97,7%) "sima" bannereket használ, annak ellenére, hogy ezek CTR értéke a legalacsonyabb. A "legkattintósabb" formátum a maga közel 4 százalékos arányával a wallpaper, ennek ellenére ezt a kampányok kevesebb mint 9 százalékában találjuk csak meg. Egyébként minden vizsgált országban a rendes bannerek a legelterjedtebbek, csak Horvátországban, Csehországban, Litvániában és Lengyelországban nem éri el a 90 százalékot az ilyeneket bevető internetes kampányok aránya. Érdekes, hogy míg Horvátországban, Csehországban és Litvániában is bőven 80 százalék fölött van ez az érték, Lengyelországban csak 55,8 százalékos. E tekintetben ez a piac a legkiegyensúlyozottabb, amihez az is hozzájárulhat, hogy itt használják a legtöbb féle megjelenést.

Különbözik a lengyel piac a többitől a tekintetben is, hogy a bannerformátumok közül csak itt nem a billboard jellegűek (300*250, 300*300 vagy 250*250) a leggyakrabban használtak, helyette a 750*200 pixeles megjelenést használják a legtöbbet. A magyar piac abban tűnik ki a többi közül, hogy kiugróan magas arányban használják mind az öt legnépszerűbb formátumot a kampányok során.

A megjelenésekből nálunk a telekom szektor részesedik a legnagyobb mértékben, a második helyen a pénzügyi szolgáltatások, a harmadikon az autóipar áll. Ezek együtt kiteszik a megjelenések több mint felét. A CTR tekintetében azonban ezek eléggé hátul kullognak, a csúcson pedig az ételek, a higiéniás termékek és a fogyasztói elektronikai cikkek állnak. Ez ügyben hasonlítanak egymásra talán a legkevésbé az egyes országos piacok, szinte mindenhol más szektorok állnak az élen mind a megjelenések, mind az átkattintások terén.


További információkat, ábrákat az egyes piacokról a csatolt dokumentumban talál, amit ide kattintva tölthet le vagy tekinthet meg.

Kapcsolódó letölthető fájlok:

2012_h1_gemiusadmonitor.pdf (752.21 kB)



nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:




Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!