mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Csermely Ákos
Csermely Ákos
Média Hungária konferenciairoda
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A magyarokat nem érdekli az online reklám?

Bevezető

Az Ipsos nemzetközi felméréséből (xlsx) kiderült: az internetezők csaknem kétharmada, 62 százaléka figyelemmel kíséri a webes márkakampányokat. Ezzel szemben a magyar felhasználók esetében ugyanez az arány mintegy fele akkora, épphogy meghaladja az egyharmadot: 34 százalék.

Közelebbről: a világhálón közzé tett kereskedelmi üzenetekkel találkozók 46 százaléka nézte meg alaposabban a márka- vagy termékpromóciókat, 42 százaléknyian pedig magát az ajánlatra szóló hirdetést is. Hazánkban 34 illetve 26 százalékosak ezek a mutatók.

A piackutató sajtóközleményéből kiderül az is, hogy a felugró ablakokra, a pop-upokra kevesebben, globális szinten 25, Magyarországon 18 százaléknyian kíváncsiak. Ez egyébként nem elhanyagolható arány, ha figyelembe vesszük, hogy sokan letiltották ezeket a felugró ablakokat, mivel túlságosan tolakodónak érzik megjelenésüket.

Fiatalok, gazdagok, vállalkozók, magyar férfiak

Globális szinten érdeklődőbbnek bizonyultak a 35 évnél fiatalabbak, a magasabb keresetűek, a jól képzettek és a felső vezetők. Az átlagot valamennyivel felfelé húzzák a cégtulajdonosok is, a nemek tekintetében azonban nem mutatkozik számottevő különbség.

Magyarországon ezzel szemben a férfiak körében jelentősen magasabb volt a mutató, mint a nőknél, szintén a fiatalok viszik a pálmát, viszont a kifejezetten alacsony keresetűek adata ugyanolyan magas, mint a gazdagoké, s nem a magasan, hanem inkább a közepesen képzettek körében népszerűek a webes hirdetések. Már amennyire ez egyáltalán kijelenthető hazánk tekintetében, figyelembe véve a világátlagot mélyen alulmúló országos mérőszámot.

Törökök az élen

A vizsgált országok között egyébként Törökországban volt a legmagasabb a mutató 77 százalékkal, és Franciaországban a legalacsonyabb 28-cal. A lista eleje felé szerepel még Indonézia 63, Svédország 62, Mexikó 58, Brazília és Dél-Korea 56-56 százalékkal.

A világ nagy térségei közül a Közel-Kelet viszi a pálmát 57 százalékkal, majd Latin-Amerika következik 53-mal, a harmadik helyre pedig a BRIC-régió (Brazília, Oroszország, India, Kína) került 50-nel. A további sorrend: Ázsia-Óceánia, Észak-Amerika, Európa és G-8 országok. Látható, hogy a felbontás átfedéseket is tartalmaz, Brazília például a BRIC és a latin-amerikai térségben egyaránt szerepel, az USA pedig Észak-Amerikában és a G-8-ban is. Ennek oka, hogy az Ipsos nemcsak földrajzi régiókat, hanem gazdaságilag, politikailag fontos felosztásokat is figyelembe vett.

A piackutató intézet további számos aspektusra is rákérdezett, például arra, hogy a felhasználók milyen arányban találják viccesnek, informatívnak, esetleg szórakoztatónak az online reklámokat, vagy hogy a megfigyelt hirdetésben híres, netán vonzó személy szerepelt-e, vagy csak azért kattintottak rá, mert nem volt jobb dolguk. Az ezekre vonatkozó részletes adatokat megtalálja a csatolt dokumentumban.



Kapcsolódó letölthető fájlok:

ipsos_socialogue_internetes_hirdetések_elfogadottsága.xlsx (341.18 kB)



nyomtatás teljes tanulmány nyomtatása küldés e-mailben megosztás

Kapcsolódó cikkek:






Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!