mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Balogh Erika
Balogh Erika
Insomnia Reklámügynökség
stratégiai tervező


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Televíziós nézettség: menő RTL Klub
2007-10-25 18:24 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kismenő című film vasárnap este az egekbe - de legalábbis a Barátok köztnél is magasabbra - emelte az RTL Klub nézettségét. A hatnapos munkahét másban viszont nem hozott meglepetéseket.

Hat munkanappal kellett megküzdeniük a 42. héten a dolgozóknak - a televíziókat és a nézettséget azonban ez láthatóan nem zavarta. A tévécsatornák általában nem nagyon változtatnak a műsorszerkezeten egy szombati munkanap miatt, nincs tehát a hétköznapokon megszokott reggeli műsor vagy esti szappanopera. Talán ennek is megfelelően a nézettség sem alakult másképp az átlagos hétvégékhez képest.

A televíziós piac két legnagyobb versenytársa, az RTL Klub és a TV2 viszont érdekes helyzetben találta magát. Sok kétség nem fért a héten az RTL Klub kimagasló előnyéhez, a kora esti időszakot ugyanakkor a TV2 biztosította be magának a hétköznapokra. Így tehát valamelyest felosztott harcállás alakult ki a különböző idősávokban.

A hét egyértelműen leglátványosabb nézettségi eredménye az RTL Klubon vasárnap este vetített A kismenő című amerikai vígjátéké, amely nemcsak hogy lesöpörte az első helyről a Barátok köztöt a 18-49 éves korosztályban, de a célcsoportban 1 millió feletti nézőszámot és 50 százalék feletti közönségarányt hozott a csatornának. A sikeres film olyannyira megdobta az adó nézettségét, hogy a napi összesítésben is látványosan megugrott az RTL Klub főműsoridős közönségaránya.


A teljes lakosságban ugyanez a film a Barátok közt heti epizódjai mögött végzett a rangsorban, azonban ebben a célcsoportban is a 2 milliós nézőszámot súrolta. Az RTL Klubos sorozat mellett most is komoly figyelmet kapott a TV2-s folytatásos kórházregény, a Jóban Rosszban, valamint jó eredményeket ért el a Forma-1 brazil futama.


Ez utóbbi a 18-49 éves célcsoportban is népszerű közvetítés volt, csakúgy, mint a korosztály kedvenc sorozatai, a Miami helyszínelők és a Vészhelyzet. Az RTL Klub gyakorlatilag kiszorította a TV2-t a rangsor első harmadából, az amerikai szériák és filmek mellett olyan saját készítésű műsorokkal, mint a Híradó, a Fókusz és a Gálvölgyi show.


A TV2 új valóságshowja, a Nagy Fogyás az induló adáshoz képest veszített pozíciójából, de mindkét célcsoportban sikerült a középmezőnyben megkapaszkodnia. A műsort 160 ezerrel kevesebben, 1 millió 175 ezren nézték ezúttal, amivel a teljes lakosságban a 42. (ha csak a legnézettebb, 10 percnél hosszabb adásokat nézzük, a 15.), a 18-49 éves korosztályban a 35. (a legnézettebb és 10 percnél hosszabb adások alapján a 18.) helyet sikerült megkaparintania. A 4 évesnél idősebb korosztályban a műsor több nézőt vonzott, mint a vele egy időben vetített Vészhelyzet az RTL Klubon, a 18-49 éves korcsoportban azonban jobban teljesített a kórházsorozat.

Az m1 csak a 4 évesnél idősebbek, legnézettebb adások alapján összeállított rangsorában kapott helyet, ott viszont egyszerre négy műsorral. A közszolgálati adó legnépszerűbb műsora a héten a Híradó Este volt, de toplistás lett az Önök kérték, a Kékfény és továbbra is tartja nézettségét a Tűzvonalban című sorozat.


A heti eredmények a teljes lakosságban nem sok meglepetést hoztak, annál feltűnőbb lett azonban a különbség a két legnagyobb között a 18-49 éves korosztályban. Az RTL Klub 7 egész százalékponttal rávert a TV2-re, csaknem 30 százalékos részesedést kihasítva közönségarányban. Az RTL Klub ugyanakkor nem kizárólag a TV2 rovására növelte előnyét - bár a TV2 teljesítménye 3 százalékpontot gyengült az előző héthez képest a célcsoportban.


Az m1 közönségaránya mindkét célcsoportban pontosan 0,5 százalékponttal csökkent a 41. héthez képest, és a 4 évesnél idősebbek körében továbbra is kétszer akkora részesedése van, mint a kereskedelmileg kiemelt korosztályban. A teljes lakosságban talán éppen az m1 kiegyensúlyozó szerepe miatt sem alakult ki a 18-49 éves célcsoportban mérthez hasonló rés az RTL Klub és a TV2 közönségarányában. Az RTL Klub ebben a korcsoportban is leelőzte vetélytársát, a különbség azonban jóval kisebb - bár a TV2 számára nagyobb visszaesés, hogy az előző hetek után ezúttal elvesztette a vezetést a célcsoportban.


Napi szinten főműsoridőben nem volt kétség az RTL Klub fölénye felől, sem a teljes lakosságban, sem a 18-49 éves korosztályban. A kora esti időszakban azonban hétfőtől péntekig a TV2 bizonyult erősebbnek mindkét célcsoportban. A Tények - Aktív - Jóban Rosszban műsorfolyam összességében valamennyi estén több nézőt vonzott, mint az RTL Klub Híradó - A harc törvénye - Fókusz hármasa.



A hétvégére ugyanakkor teljesen elfogyott a TV2 ereje, és mindkét korosztályban átengedte az irányítást az RTL Klubnak. A teljes lakosságban az egész napi eredményeket tekintve a hét elején és pénteken még felvette a versenyt legfőbb riválisával, főműsoridőben és a 18-49 éves célcsoportban viszont egyszer sem került az RTL Klub fölé közönségarányban.


gaborják


További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!