Televíziós nézettség: menő RTL Klub
2007-10-25 18:24 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A kismenő című film vasárnap este az egekbe - de legalábbis a Barátok köztnél is magasabbra - emelte az RTL Klub nézettségét. A hatnapos munkahét másban viszont nem hozott meglepetéseket.
Hat munkanappal kellett megküzdeniük a 42. héten a dolgozóknak - a televíziókat és a nézettséget azonban ez láthatóan nem zavarta. A tévécsatornák általában nem nagyon változtatnak a műsorszerkezeten egy szombati munkanap miatt, nincs tehát a hétköznapokon megszokott reggeli műsor vagy esti szappanopera. Talán ennek is megfelelően a nézettség sem alakult másképp az átlagos hétvégékhez képest.
A televíziós piac két legnagyobb versenytársa, az
RTL Klub és a
TV2 viszont érdekes helyzetben találta magát. Sok kétség nem fért a héten az
RTL Klub kimagasló előnyéhez, a kora esti időszakot ugyanakkor a
TV2 biztosította be magának a hétköznapokra. Így tehát valamelyest felosztott harcállás alakult ki a különböző idősávokban.
A hét egyértelműen leglátványosabb nézettségi eredménye az
RTL Klubon vasárnap este vetített
A kismenő című amerikai vígjátéké, amely nemcsak hogy lesöpörte az első helyről a
Barátok köztöt a 18-49 éves korosztályban, de a célcsoportban 1 millió feletti nézőszámot és 50 százalék feletti közönségarányt hozott a csatornának. A sikeres film olyannyira megdobta az adó nézettségét, hogy a napi összesítésben is látványosan megugrott az
RTL Klub főműsoridős közönségaránya.
A teljes lakosságban ugyanez a film a
Barátok közt heti epizódjai mögött végzett a rangsorban, azonban ebben a célcsoportban is a 2 milliós nézőszámot súrolta. Az
RTL Klubos sorozat mellett most is komoly figyelmet kapott a
TV2-s folytatásos kórházregény, a
Jóban Rosszban, valamint jó eredményeket ért el a
Forma-1 brazil futama.
Ez utóbbi a 18-49 éves célcsoportban is népszerű közvetítés volt, csakúgy, mint a korosztály kedvenc sorozatai, a
Miami helyszínelők és a
Vészhelyzet. Az
RTL Klub gyakorlatilag kiszorította a
TV2-t a rangsor első harmadából, az amerikai szériák és filmek mellett olyan saját készítésű műsorokkal, mint a
Híradó, a
Fókusz és a
Gálvölgyi show.
A
TV2 új valóságshowja, a
Nagy Fogyás az induló adáshoz képest veszített pozíciójából, de mindkét célcsoportban sikerült a középmezőnyben megkapaszkodnia. A műsort 160 ezerrel kevesebben, 1 millió 175 ezren nézték ezúttal, amivel a teljes lakosságban a 42. (ha csak a legnézettebb, 10 percnél hosszabb adásokat nézzük, a 15.), a 18-49 éves korosztályban a 35. (a legnézettebb és 10 percnél hosszabb adások alapján a 18.) helyet sikerült megkaparintania. A 4 évesnél idősebb korosztályban a műsor több nézőt vonzott, mint a vele egy időben vetített
Vészhelyzet az
RTL Klubon, a 18-49 éves korcsoportban azonban jobban teljesített a kórházsorozat.
Az
m1 csak a 4 évesnél idősebbek, legnézettebb adások alapján összeállított rangsorában kapott helyet, ott viszont egyszerre négy műsorral. A közszolgálati adó legnépszerűbb műsora a héten a
Híradó Este volt, de toplistás lett az
Önök kérték, a
Kékfény és továbbra is tartja nézettségét a
Tűzvonalban című sorozat.
A heti eredmények a teljes lakosságban nem sok meglepetést hoztak, annál feltűnőbb lett azonban a különbség a két legnagyobb között a 18-49 éves korosztályban. Az
RTL Klub 7 egész százalékponttal rávert a
TV2-re, csaknem 30 százalékos részesedést kihasítva közönségarányban. Az
RTL Klub ugyanakkor nem kizárólag a
TV2 rovására növelte előnyét - bár a
TV2 teljesítménye 3 százalékpontot gyengült az előző héthez képest a célcsoportban.
Az
m1 közönségaránya mindkét célcsoportban pontosan 0,5 százalékponttal csökkent a 41. héthez képest, és a 4 évesnél idősebbek körében továbbra is kétszer akkora részesedése van, mint a kereskedelmileg kiemelt korosztályban. A teljes lakosságban talán éppen az
m1 kiegyensúlyozó szerepe miatt sem alakult ki a 18-49 éves célcsoportban mérthez hasonló rés az
RTL Klub és a
TV2 közönségarányában. Az
RTL Klub ebben a korcsoportban is leelőzte vetélytársát, a különbség azonban jóval kisebb - bár a
TV2 számára nagyobb visszaesés, hogy az előző hetek után ezúttal elvesztette a vezetést a célcsoportban.
Napi szinten főműsoridőben nem volt kétség az
RTL Klub fölénye felől, sem a teljes lakosságban, sem a 18-49 éves korosztályban. A kora esti időszakban azonban hétfőtől péntekig a
TV2 bizonyult erősebbnek mindkét célcsoportban. A
Tények - Aktív - Jóban Rosszban műsorfolyam összességében valamennyi estén több nézőt vonzott, mint az
RTL Klub Híradó - A harc törvénye - Fókusz hármasa.
A hétvégére ugyanakkor teljesen elfogyott a
TV2 ereje, és mindkét korosztályban átengedte az irányítást az
RTL Klubnak. A teljes lakosságban az egész napi eredményeket tekintve a hét elején és pénteken még felvette a versenyt legfőbb riválisával, főműsoridőben és a 18-49 éves célcsoportban viszont egyszer sem került az
RTL Klub fölé közönségarányban.
gaborják