Televíziós nézettség: csillag született?
2007-11-07 18:37 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az első adás nézettsége alapján eddig a Csillag születik az őszi-téli évad legsikeresebben rajtoló újdonsága. Ráadásul Győzike is újra adásban.
Tovább folytatódik az új műsorok bemutatkozása. A 44. héten debütált az
RTL Klub erre a szezonra tartogatott egyik legjelentősebb fejlesztése, a
Csillag születik, miközben visszatért egy régi nagy kedvenc, a
Győzike show is. Ez utóbbi a legutóbbi, tavaszi évadhoz hasonló eredményekkel indított mindkét célcsoportban: az első adásra a teljes lakosságban 1,64 millióan, a 18-49 éves korosztályban 665 ezren voltak kíváncsiak. A valóságshow korábbi jelentkezései során a most is hozott 13., illetve 16. helyről (csak a legnézettebb adások alapján a 9. és a 12. helyről) az élre ugrott az utolsó epizódokra, kérdés, hogy hatodik alkalommal is képes lesz-e erre a bravúrra.
A hét igazi bemutatkozója, a
Csillag születik egyelőre az idei őszi-téli idény legerősebben nyitó új műsora. A tehetségkutató első adását a 4 évesnél idősebbek közül 1,81 millióan, a 18-49 éves korosztályból pedig 788 ezren látták, amivel mindjárt a heti nézettségi verseny élmezőnyében találhatta magát a program. Valamennyi adást figyelembe véve a show az 5. legnépszerűbb műsor volt a teljes lakosságban - 7. a kereskedelmi szempontból kiemelt célcsoportban -, míg a legnézettebb adások rangsorában egyenesen dobogós helyezésre tett szert: a
Barátok közt után a második, illetve harmadik helyen végzett a toplistában.
Az új műsorok mellett a
Barátok közt ismét sokat tett hozzá az
RTL Klub eredményességéhez. A szappanopera nézőszáma egyre fokozódni látszik, hiszen múlt heti legnézettebb epizódját már összesen 2,21 millió néző látta (922 ezer fő a 18-49 éves korosztályban). A hirdetői szempontból fontosabbnak tekintett 18-49 éves célcsoportban a csatorna igazi nagy dobása a héten mégis a
Mr. és Mrs. Smith lett, amely a Berényi család sorozatát is legyőzve, 983 ezer nézővel követelte magáénak az első helyet.
Ugyanez a film érdekes módon a teljes lakosságban már korántsem volt ennyire sikeres. Ebben a célcsoportban a műsor a 11. helyen végzett (a legnézettebb adások szerint a 7. helyen), és a
TV2 számos saját gyártású programja - a
Napló, az
Aktív, a
Tények és a
Jóban Rosszban - megelőzte.
A hosszú hétvége és a felborult hétköznapok ezúttal annyiban módosították a nézettségi rangsorok összetételét, hogy talán még a megszokottnál is több egész estés film került a toplistába - különösen a teljes lakosságban. A
Mr. és Mrs. Smith mellett igencsak népszerű volt például az
RTL Klubon vetített
Két hét múlva örökké, a
Minden végzet nehéz, valamint a
Tucatjával olcsóbb című vígjáték, a
TV2-n pedig előkelő helyet szerzett
A Minden6ó című amerikai film. De még az olyan, többedszerre ismételt filmek is jól szerepeltek, mint a
Pretty Woman.
A csütörtökön kezdődő hétvége a 18-49 éves korosztályban megtette hatását, ebben a célcsoportban ugyanis - a
Barátok közt epizódokat leszámítva - a hét utolsó négy napján adásba került műsorok szerepelnek a rangsor első harmadában. A napi átlagok alapján e napok nézettségéből leginkább az
RTL Klub profitált, amelynek főműsoridős közönségaránya pénteken és vasárnap a 40 százalékot is meghaladta. Az
RTL Klub pénteki megugrásával egy időben nagyot zuhant az addig versenytársa részesedésének közelében alakuló
TV2 közönségaránya, és bár szombat-vasárnap valamelyest ismét feljebb kapaszkodott, alapvetően nem tudott javítani teljesítményén a csatorna.
A teljes lakosságban ugyanakkor jóval kevésbé volt jelentősége a hosszú hétvégének a nézettségi rangsor alakulásában. Az első harmadban legalábbis ugyanúgy megtalálhatók hét eleji műsorok (a
Barátok közt mellett a
Jóban Rosszban, Győzike, Fókusz), mint a csütörtöktől kezdődő pihenőnapok sikerei. A napi átlagok - legalábbis a főműsoridőben mért adatok - mégis a 18-49 évesekéhez nagyban hasonló görbét írtak le a hét folyamán, az egyetlen különbség, hogy kisebb maradt a különbség a két legnagyobb versenytárs mögött. A
TV2 az egész napos eredménye alapján kicsivel jobban teljesített, ám még így is csupán három napon sikerült vetélytársa fölé kerekednie.
A heti összesítés - hosszú hétvége ide vagy oda - nem mutat jelentős eltérést az előző héthez képest. A legszembetűnőbb talán a
Viasat3 részesedésének olvadása, különösen a 18-49 éves korcsoportban, ahol már 5 százalék alá csúszott a csatorna. Az
m1 is tovább vesztett közönségarányából, ezúttal a teljes lakosságban. A közszolgálati adó a nyáron még 14 százalék feletti eredményeket produkált, most azonban csupán 10,8 százalékra volt képes.
Az
RTL Klub jól szereplő műsorai a heti átlagon is rajta hagyták nyomukat, hiszen a csatorna a 18-49 éves célcsoportban hajszál híján 30 százalékot hasított ki magának. Az adó a teljes lakosságban is az első helyen végzett, 2,1 százalékpontot verve rá legfőbb versenytársára.
gaborják