mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Ihász Ingrid (Rabbit)
MEC
digitális vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Televíziós nézettség: csillag született?
2007-11-07 18:37 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az első adás nézettsége alapján eddig a Csillag születik az őszi-téli évad legsikeresebben rajtoló újdonsága. Ráadásul Győzike is újra adásban.

Tovább folytatódik az új műsorok bemutatkozása. A 44. héten debütált az RTL Klub erre a szezonra tartogatott egyik legjelentősebb fejlesztése, a Csillag születik, miközben visszatért egy régi nagy kedvenc, a Győzike show is. Ez utóbbi a legutóbbi, tavaszi évadhoz hasonló eredményekkel indított mindkét célcsoportban: az első adásra a teljes lakosságban 1,64 millióan, a 18-49 éves korosztályban 665 ezren voltak kíváncsiak. A valóságshow korábbi jelentkezései során a most is hozott 13., illetve 16. helyről (csak a legnézettebb adások alapján a 9. és a 12. helyről) az élre ugrott az utolsó epizódokra, kérdés, hogy hatodik alkalommal is képes lesz-e erre a bravúrra.


A hét igazi bemutatkozója, a Csillag születik egyelőre az idei őszi-téli idény legerősebben nyitó új műsora. A tehetségkutató első adását a 4 évesnél idősebbek közül 1,81 millióan, a 18-49 éves korosztályból pedig 788 ezren látták, amivel mindjárt a heti nézettségi verseny élmezőnyében találhatta magát a program. Valamennyi adást figyelembe véve a show az 5. legnépszerűbb műsor volt a teljes lakosságban - 7. a kereskedelmi szempontból kiemelt célcsoportban -, míg a legnézettebb adások rangsorában egyenesen dobogós helyezésre tett szert: a Barátok közt után a második, illetve harmadik helyen végzett a toplistában.


Az új műsorok mellett a Barátok közt ismét sokat tett hozzá az RTL Klub eredményességéhez. A szappanopera nézőszáma egyre fokozódni látszik, hiszen múlt heti legnézettebb epizódját már összesen 2,21 millió néző látta (922 ezer fő a 18-49 éves korosztályban). A hirdetői szempontból fontosabbnak tekintett 18-49 éves célcsoportban a csatorna igazi nagy dobása a héten mégis a Mr. és Mrs. Smith lett, amely a Berényi család sorozatát is legyőzve, 983 ezer nézővel követelte magáénak az első helyet.

Ugyanez a film érdekes módon a teljes lakosságban már korántsem volt ennyire sikeres. Ebben a célcsoportban a műsor a 11. helyen végzett (a legnézettebb adások szerint a 7. helyen), és a TV2 számos saját gyártású programja - a Napló, az Aktív, a Tények és a Jóban Rosszban - megelőzte.


A hosszú hétvége és a felborult hétköznapok ezúttal annyiban módosították a nézettségi rangsorok összetételét, hogy talán még a megszokottnál is több egész estés film került a toplistába - különösen a teljes lakosságban. A Mr. és Mrs. Smith mellett igencsak népszerű volt például az RTL Klubon vetített Két hét múlva örökké, a Minden végzet nehéz, valamint a Tucatjával olcsóbb című vígjáték, a TV2-n pedig előkelő helyet szerzett A Minden6ó című amerikai film. De még az olyan, többedszerre ismételt filmek is jól szerepeltek, mint a Pretty Woman.


A csütörtökön kezdődő hétvége a 18-49 éves korosztályban megtette hatását, ebben a célcsoportban ugyanis - a Barátok közt epizódokat leszámítva - a hét utolsó négy napján adásba került műsorok szerepelnek a rangsor első harmadában. A napi átlagok alapján e napok nézettségéből leginkább az RTL Klub profitált, amelynek főműsoridős közönségaránya pénteken és vasárnap a 40 százalékot is meghaladta. Az RTL Klub pénteki megugrásával egy időben nagyot zuhant az addig versenytársa részesedésének közelében alakuló TV2 közönségaránya, és bár szombat-vasárnap valamelyest ismét feljebb kapaszkodott, alapvetően nem tudott javítani teljesítményén a csatorna.



A teljes lakosságban ugyanakkor jóval kevésbé volt jelentősége a hosszú hétvégének a nézettségi rangsor alakulásában. Az első harmadban legalábbis ugyanúgy megtalálhatók hét eleji műsorok (a Barátok közt mellett a Jóban Rosszban, Győzike, Fókusz), mint a csütörtöktől kezdődő pihenőnapok sikerei. A napi átlagok - legalábbis a főműsoridőben mért adatok - mégis a 18-49 évesekéhez nagyban hasonló görbét írtak le a hét folyamán, az egyetlen különbség, hogy kisebb maradt a különbség a két legnagyobb versenytárs mögött. A TV2 az egész napos eredménye alapján kicsivel jobban teljesített, ám még így is csupán három napon sikerült vetélytársa fölé kerekednie.



A heti összesítés - hosszú hétvége ide vagy oda - nem mutat jelentős eltérést az előző héthez képest. A legszembetűnőbb talán a Viasat3 részesedésének olvadása, különösen a 18-49 éves korcsoportban, ahol már 5 százalék alá csúszott a csatorna. Az m1 is tovább vesztett közönségarányából, ezúttal a teljes lakosságban. A közszolgálati adó a nyáron még 14 százalék feletti eredményeket produkált, most azonban csupán 10,8 százalékra volt képes.

Az RTL Klub jól szereplő műsorai a heti átlagon is rajta hagyták nyomukat, hiszen a csatorna a 18-49 éves célcsoportban hajszál híján 30 százalékot hasított ki magának. Az adó a teljes lakosságban is az első helyen végzett, 2,1 százalékpontot verve rá legfőbb versenytársára.


gaborják


További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!