mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Frissítené imázsát a Nemzeti Színház
2008-09-11 11:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Alföldi Róbert vezette nemzeti intézmény arculati frissítéssel és imázskampánnyal számolna le az olyan jelzőkkel, mint az 'unalmas' vagy az 'érthetetlen'.

Imázskampányba kezdett szeptembertől, az új évad nyitásával egy időben a Nemzeti Színház. Az aktivitás célja, hogy az Alföldi vezette intézmény új értékrendjét és céljait jobban tükröző arculattal jelenjen meg a közönség előtt.

A kommunikáció a főigazgató által megfogalmazott "népszínház-koncepciót" hivatott tükrözni, amitől azt várják, hogy új megvilágításba helyezheti a színházat, így az a jövőben szélesebb rétegekhez juthat el.

Az arculatváltást a megváltozott művészeti koncepció indokolja, mely szerint a jövőben a színház nagyobb súllyal kíván részt venni a hazai mellett a határon túli színházi és kulturális életben is.

Az intézmény emellett kiemelt céljának tekinti, hogy a színjátszás olyanokhoz is eljusson, akik számára korábban elérhetetlen volt, és olyan művészeket megjelenéshez segítsen, akiknek művészete eddig csak szűkebb rétegekhez ért el.

A fentiek fényében a logó célja a társadalmi-kulturális párbeszéd megjelenítése, középpontjában a Nemzeti Színházzal, amely képes kapcsolatot teremteni a különböző csoportok között.



Az új arculattal tükrözni kívánt értékek között szerepel a nyitottság, a sokszínűség, és az új keresése, mivel a Nemzeti a legfőbb kihívást abban látja, tud-e "újat mondani". Erre utal az új szlogen is: Új értelmet ad.



A kommunikációs stratégia első lépcsője a szeptember elején indult, a hónap végéig tartó imázs-kampány, melynek köztéri és print anyagai a "Klasszikus - Ki mondta, hogy unalmas?", illetve a "Kortárs - Ki mondta, hogy érthetetlen?" fősorral jelennek meg. Ezzel, illetve a képi megjelenítéssel a színház iránt érdeklődők legfőbb félelmeire próbálnak választ adni. A kampány része lesz a szeptember 20-ai Nyílt Nap is, amikor az épület egész nap nyitott kapukkal és programokkal várja a látogatókat.



Az aktivitás közterületen óriásplakát, citylight, Mahir oszlop, peronposzter felüelteken és járműreklámon fut, a sajtóban pedig a Marie Claire, FidelioSúgó, Manager Magazin, G5 Magazin, Figyelő, Nők Lapja, Magyar Narancs, Exit, Élet és Irodalom, Népszabadság, Magyar Nemzet lapokban jelennek meg hirdetések.

A Nemzeti nem dolgozott sem kreatív, sem médiaügynökséggel a kampány során. A közterületi felületekre közbeszerzési pályázatot írt ki, melynek két győztese az Epamedia és a BBO lett.

Az évad során folytatódik a kommunikáció, melynek kiemelkedő pontjait a bemutatók és vendégjátékok beharangozása, illetve a - színház életében újdonságot jelentő - bérletrendszer hirdetése adják.

Az imázs javulásán túl a nézőszám, a jegyeladások szintjén is reményeket fűz a Színház a megváltozott kommunikációhoz. Ezzel együtt a mostani kampány elsődleges célja a Nemzeti Színház értékrendjének egyértelművé tétele és a kíváncsiság felkeltése a színház iránt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!