Racionalizál a gazdasági válság nyomán a TV2
2008-11-12 09:41 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az elbocsátások mellett a hírigazgatóság átszervezéséről és a csatorna őszi teljesítményéről is beszélt Várdy Zoltán.
A TV2 csoportot is tömörítő ProSiebenSat.1 csoport amerikai tulajdonosát az itthoninál jobban érzékelhető módon érinti a gazdasági válság. A világ elsőszámú médiapiacán a legnagyobb szereplők is megszorításokra és elbocsátásokra kényszerülnek. A válság azonban ide is begyűrűzik, ami változásokat hoz a magyar szervezetben - mondta el Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója.
Ennek nyomán a TV2 cégcsoport 35 fős elbocsátást határozott el. A létszámleépítés elsősorban a tartalom előállítással foglalkozó munkatársakat érinti, így a csatorna mellett a műsorokat gyártó Interaktívtól is küldenek el embereket.
Várdy Zoltán ugyanakkor hangsúlyozta: a TV2 gazdaságilag stabil évet tudhat maga mögött, ám a körülmények változását nem hagyhatják válasz nélkül. A további leépítések lehetőségével kapcsolatban azt mondta: egy-két hónap múlva már biztosabb választ lehet adni, mikor már körvonalazódik, hogy a válság milyen mértékben érinti Magyarországot, illetve ha már a jövő évi megállapodások nagy része megszületik, hiszen a hirdetők többsége ugyancsak multinacionális cég, amelyek anyavállalatai nyugat-európában már szembesültek a válság következményeivel.
Másfelől - Pánczél Andrea hírigazgató októberi távozása nyomán - megszűnik az önálló hírigazgatóság. A grafika és egyéb kiszolgáló funkciók kikerülnek alóla, s az osztály tisztán hírszerkesztőségként működik tovább, a műsorigazgatóság alá tagozódva. A szerkesztőséget továbbra is Bárdos András vezeti. Arra a kérdésre, hogy a lépés nem hat-e negatívan az erős Tények brandre, a vezérigazgató azt válaszolta, hogy a változás nem lesz érezhető a nézők irányában, hacsak nem pozitívan.
Míg a következő hónapok számos bizonytalansági faktort hordoznak magukban, azt már látni lehet, hogy az ősz hogyan alakult. Várdy Zoltán tartja a tavaly megfogalmazott célt, miszerint 2010 végére piacvezetők szeretnének lenni. Az ősszel kapcsolatban elégedett, bár tény, hogy a szeptemberi - a főműsoridős nézettségi ollót 2007 közepe óta a legkisebbre záró - szereplés után októberben a Celeb vagyok, ments ki innen! révén ismét el tudott húzni a rivális.
Az őszi teljesítmény kapcsán kiemelte, egyelőre nem az RTL legyőzése volt a cél, hanem a saját teljesítmény javítása, ami megvalósult, ám azt is elismeri, hogy a hét új műsor elindítása a csatorna újrapozícionálása mellett túlságosan szétaprózta a TV2 erőit. A jövő évben ezért nem annyira az új programokra, hanem a bevált, jó nézettséggel futó műsorok - Hal a tortán, Megasztár, Joshi Barat - fejlesztésére, megfelelő gondozására fókuszálnak.