mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új szakmai összefogás a piackutatásban
2008-12-18 10:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

16 cég részvételével megalakult a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület.

A 2008. december 9-én megalakult PIXER (Piackutatók Iparági Kvalitatív Szervezési Ellenőrző Rendszere), melynek célja a piackutatás presztízsének javítása valós eszközökkel. A PIXER a kvalitatív kutatási módszerek megbízhatóságát növelő új minőségbiztosítási szoftver működtetésével kívánja segíteni a piackutató cégek és kérdezőbiztosaik szervezési-ellenőrzési munkáját.

A minőségbiztosítási rendszer kialakítását a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ) indította 2008 márciusában, majd a szoftver fejlesztését is koordinálta. A szervezeti keret kialakításában, a rendszer paramétereinek véglegesítésében, illetve tesztelésében a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) és szervezeten kívüli piackutató cégek is részt vesznek.

"A rendszer fő célja a kvalitatív kutatások, jellemzően a fókuszcsoportok résztvevőinek nyilvántartása és ellenőrzése, valamint a szervezést végző kérdezőbiztosok munkájának felügyelete, értékelése. A PIXER online szoftver segítségével a piackutató ügynökségek szervezői, illetve a minőségbiztosításért felelős munkatársai már az előszervezés során ellenőrizhetik a fókuszcsoportra felkért személyek 'válaszadói múltját', még napokkal a fókuszcsoport előtt kiszűrve a 'professzionális válaszadókat', az ún. csoportlakókat. Így a kutatásban csak az ügyféllel egyeztetett feltételeknek megfelelő személyek vehetnek részt, mert a rendszer kiküszöböli a véletlen ismétléseket és az esetleges visszaéléseket" - mondta el Klenovszki János, az egyesült elnöke.

"Korábban ezt a kutatócégek csak 'házon belül' tehették meg; a más ügynökségeknél már megfordult válaszadók kiszűrésére az új, iparági szintű szoftver először ad lehetőséget. Természetesen a rendszer hátterét adatvédelmi szempontból is körültekintően alakítottuk ki, amely maradéktalanul megfelel a törvényi és a kutatásetikai szabályoknak. A rendszer emellett minden egyes fókuszcsoportra igazolást állít ki a Megbízók számára, akik ezt közvetlenül az online rendszerben is megtekinthetik" - tette hozzá.

A PIXER nyitott a jövőbeni bővülésre, egyelőre 16 tagja van: ACNielsen, Avenew Marketing, BellResearch, BMB Focus, Cognative, GfK Hungária, IMAS International Magyarország, MASMI, Medián, Millward Brown Hungary, NRC, Research International Hoffmann, Synovate, Szinapszis, Szonda Ipsos, TNS Hungary.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!