mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nőtt a tévénézésre fordított idő
2009-03-06 11:30 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az utóbbi időben lassú csökkenés volt tapasztalható, de a trend megfordult tavaly.

Az AGB Nielsen Media Research elemzéséből kiderül: 2008-ban tovább bővült a hazai televíziós piac kínálata. Újabb csatornák jelentek meg, s ezzel tovább erősödött a verseny és a piac fragmentálódása.

Miközben az utóbbi években folyamatosan bővült a kínálat, a keresleti oldalon más volt a helyzet. 2004 és 2007 között néhány perccel csökkent a tévénézésre fordított idő, ám 2008-ban ez az érték enyhe növekedést mutatott.

Az egy főre jutó napi tévénézési idő átlaga 2007-ben Magyarországon a teljes lakosság (4+) körében 259 perc volt, 2008-ban pedig 260 perc, a 18-49-es célcsoportban a napi nézési idő 216 percről 220 percre növekedett.

A nézettséget befolyásoló elérés és nézett idő egyaránt nőtt a kereskedelmi szempontból kiemelt 18-49 évesek, a vezetők/saját alkalmazásban állók, a 4-12 évesek, a C státuszúak és a az otthoni nettel nem rendelkezők körében is.

Ritkábban ültek le a tévé elé, de akkor hosszabb időt töltöttek a képernyő előtt 2008-ban a szellemi munkát végzők, az egyedül élők, legalább 4 személyes háztartásban élők, a 60 év felettiek és az otthoni internet-hozzáféréssel rendelkezők is.

2007-hez képest elfordultak viszont a televíziótól a Budapesten élők, a felsőfokú végzettségűek, illetve az A és D státuszú fogyasztók is. Körükben mind az elérés, mind a nézett idő csökkent valamilyen mértékben.

További részletek a Tanulmányok között!


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!