mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A média gyerekekre gyakorolt hatását vizsgálták
2009-10-05 10:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Szeptemberben rendezték meg ötödik alkalommal a Nemzetközi Médiakonferenciát.

2009. szeptember 28-30. között került megrendezésre az V. Nemzetközi Médiakonferencia a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) és az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szervezésében. A konferencián arról esett szó, hogy hogyan befolyásolják az elektronikus és az írott médiumok, a számítógépes játékok, illetve a mobiltelefon-kultúra a gyermekek és a fiatalok fejlődését. Az eseményen öt ország 79 szakembere vett részt.

A rendezvény alapjául szolgáló kutatást egy, az NGYSZ által megbízott kutatócsoport végezte. A 12-17 éves diákok körében különböző társadalmi csoportokon belül vizsgálták a médiumokhoz, reklámokhoz való viszonyulást, illetve azok hatásait. A kutatás kimutatta, hogy a gyermekek és a fiatalok körében az elmúlt egy évben az internetezés lehagyta a rádió mellett a televízió használatát is. A nívós, kulturált, gyermekeknek és fiataloknak szóló tévéműsorok aránya tovább csökkent, viszont e körben is elkezdődött a tematikus csatornák térhódítása.

A felmérésből az is - ismét - kiderült, hogy Magyarországon túl sok szereplője van a médiapiacnak. Több tévéadó, rádióállomás és kiadó van országunkban, mint a 80 millió lakosú Németországban, ami azért elgondolkodtató. A konferencia fő megállapítása ugyanakkor az volt, hogy a felnőttek összfelelőssége a gyermekekre, fiatalokra vonatkoztatva egymásra nem áthárítható. Különösen vonatkozik ez a szülőkre, tanárokra, a politikusokra és újságírókra.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Béta együttható

Exkluzív break

Coverage (COV)

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!