mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Csermely Ákos
Csermely Ákos
Média Hungária konferenciairoda
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Neoszkópos kreatívvizsgálat IV.: BMW Z4, avagy jó mestermunka luxus köntösben
2010-02-01 10:25 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A BMW Z4 tavalyi 'Expression of Joy' kampánya jó összegzése a márka bizonyos hagyományainak és az újszerű eszközöknek. Ennyi pénzért azonban kiemelkedőbb munkát vártunk volna. Érdekességek és érdektelenségek a válság rángatta autópiacon.

(Az esettanulmány-sorozatról, a neoszkópról és a negyedik írás elkészítésében közreműködőkről bővebben itt talál további információt.)


Tavaly tavasszal indult az új BMW Z4-et bemutató globális kampány, amelyben szerepelt méregdrága szpot, dokumentumfilm, sok-sok festék, gigantikus plakát és néhány újszerű eszköz is az online közegből: a luxus roadstert iPhone játék és augmented reality alkalmazás is népszerűsítette. Eddig még semmi különleges nem lenne, hiszen csak egy látványos kampányt látunk magunk előtt, amelyre rengeteget költött a márka. Érdekes azonban megvizsgálni az aktivitás képzőművészeti hagyományait, offline-online egyensúlyát, a célcsoport-kezelést, és az is jó kérdés, hogy a kampány kizárólag/elsődlegesen az új BMW Z4-ről szólt-e. Megítélésünk szerint az "Expression of Joy" ("Örömnyilvánítás") nem annyira kiemelkedő kampány, inkább jó mestermunka, afféle megbízható német minőség (még ha amerikai is a kampány), melynek kapcsán több tanulság is levonható.


Nehéz terep

Ha van olyan iparág, amely a pénzügyi szolgáltatókhoz hasonlóan megszenvedte a válságot, az autógyártás bizonyára idesorolható. A Global Auto Report adatai szerint 2008-ban az európai uniós autóértékesítés a 2002-es, míg az amerikai az 1982-es (!) szintre esett vissza. A globális értékesítés a 2004-es szintre zuhant. Az autógyárakat a csőd réme fenyegette, nem jutottak a bankszektor gondjai miatt hitelekhez, a fogyasztók nem költöttek új autókra, és általában is csökkent a bizalmuk, látva a bukdácsolást.

A Csmauto.com szerint tavalyelőtt globálisan 61,5 millió új személygépkocsit adtak el, ami 5,63 százalékos visszaesés 2007-hez képest. 2009-re 56,1 millió új személygépkocsi értékesítésére számítottak, ami 8,74 százalékos csökkenést jelentene. Bár a tavalyi végleges adatok még nem ismertek, de az év eseményei alapján tudható, hogy nehéz évet zárt az iparág. Szerény fejlődést lehet várni idén, ám az igazi bővülés legkorábban 2011-ben indulhat meg. A tavalyi év azonban bebizonyította, hogy a becslésekkel nagyon óvatosan kell bánni.



A BMW ehhez képest nem is áll rosszul. A BMWblog azt közölte, hogy az autógyár a "szörnyű" 2008-as évben csak az Egyesült Államokban 303 600 kocsit adott el, ebből 249 ezer volt BMW, a többi Mini vagy Rolls-Royce. Ezzel a BMW volt a legjobban teljesítő európai márka a szenvedő piacon. Sőt, a prémium szegmensben 0,4 százalékos részesedését 15,1 százalékra tudta tornászni viszonylag rövid idő alatt. 2009-ről persze tudni lehetett, hogy húzósabb lesz, de a BMW bizakodóan fordult rá az évre, és a válság közepében több új modellel is kijött. Hogy miért éppen a Z4 körül csapott ekkora csinnadrattát a márka, csak találgatni lehet. A szabadságra, játékosságra építő kampány minden esetre hibáival együtt is üde színfolt volt a "válságkommunikáló" autóiparban, melynek bizonyos prémium márkái is ráfanyalodtak az árelőnyök kommunikálására, sőt, "egyet fizet, kettőt kap" akció is előfordult!

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. október 18-19.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!