mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Neoszkópos kreatívvizsgálat IV.: BMW Z4, avagy jó mestermunka luxus köntösben
2010-02-01 10:25 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2. oldal

Szabadság négy keréken

Miközben olyan márkák is árelőnyt kommunikáltak, amelyektől korábban nem vártuk volna, a BMW Z4 megmaradt az imázs jellegű kommunikáció mellett. Persze egy luxus sportkocsi esetében ez nem meglepetés, hozzá kell azonban tenni, hogy az amerikai és brit kritikákat olvasva azt láthatjuk, a túl magas ár minden szépség ellenére is csökkentette a modell versenyképességét más, hasonló kategóriájú versenyzőkkel szemben. (Nálunk a BWM site-ján olvasható legkisebb ár 12 millió forint, de lazán felfuthat a végösszeg 20 millióig is.)

A roadsterek, lévén kétüléses sportautók, az individualizmust, a szabadságot, az önkifejezést testesítik meg. Ezek az autók a teljesítményről és a szépségről szólnak. Ha a BMW Z4 versenytársait nézzük, közéjük tartozik a Porsche Boxster, a Mercedes Benz SLK, az Audi A5 és az Audi TT is. A Usnews.rankingandreviews.com összesítette a tavalyi autókritikák alapján, mely luxus sportautók aratták a legnagyobb tetszést az Egyesült Államokban. Eszerint a Porsche és a Mercedes a BMW Z4 elé, míg az Audi TT mögé kerültek, igaz, a különbségek nem voltak jelentősek. Eközben viszont a BMW - mint korábban említettük - erősíteni tudott a luxus szegmensben, még a visszaesőben lévő amerikai autópiacon is. Az új BMW Z4 fogadtatása inkább pozitív volt világszerte, bár voltak olyanok, akik az árat, mások az elnőiesített vonalakat kifogásolták. Anélkül, hogy az autókritikák számunkra ingoványos terepére tévednénk, azt többnyire osztotta a közönség, hogy az autó esztétikai szempontból jól sikerült. A bevezető kampány éppen ebbe kapaszkodott bele.



Mit akart mondani a BMW?

2009-ben a BMW Z4 teljes redizájnon esett át. Ez azonban önmagában még nem indokolta volna a nagyszabású globális aktivitást. A BMW - gazdasági szempontból merésznek tűnő módon - tavaly több új autóval is jelentkezett: friss modellel jött ki a 7-es széria és a Hybrid X6 is. A BMW Z4 kommunikációja kiemelkedett, miután a csak nem sokkal az indulás előtt globális vezető kreatívügynökségnek választott GSD&M kialakította számára az Expression of Joy platformot. Ennyi pénzt ölni egy cseppet sem mainstream modellbe, melyet a legtöbb fogyasztó nem engedhet meg magának? Ugyan miért?

Az a gyanúnk támad, hogy a BMW Z4 kampánya nem egyszerű termékkommunikáció volt, sokkal inkább jó "apropó" a BMW márka tágabb értelmű frissítésére, építésére. Erre az új sportautó alkalmas lehetett, mivel mindent magában foglal, amit gépkocsi kapcsán álmodozva el lehet mondani: gyorsaságot, szépséget, finomságot, szabadságot, individualizmust lehet hozzá asszociálni. Ezek a hívószavak alkalmasnak tűnhettek a márka és ezzel a "béemvés" képének átpozícionálására (még ha ez nem is mindenhol jelent vastag aranyláncos agresszort, mint itthon). A BMW Z4 kampányának sokszínű eszközhasználata és az így finomhangolt üzenetek azt sejtetik, hogy nem egy meghatározott, rögtön vásárolni képes célcsoportot akartak megszólítani, hanem inkább a brand hosszú távú befektetéséről, ernyőkommunikációjának továbblendítéséről volt szó.

Úgy tűnhet, a Z4 afféle high tech trójai faló, amely már a jövő fogyasztóinak szívébe szeretné a BMW-t belopni, mint aspirált autómárkát. A képzőművészeti áthallások a BMW életében több évtizedre visszanyúló kortárs kapcsolatra utalnak, az iPhone a netgenerációt támadja, miközben az augmented reality beemelése a véleményformáló geekek szívére hathatott.

<< előző oldal  |  következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!