mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egységesítették a rádiós mérést: búcsú a naplótól
2010-02-18 15:18 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Hamarosan elérhetőek lesznek az első adatok. A MAKSZ támogatásáról biztosította az új kutatási rendszert.

2010 januárjától új mérési módszerrel kutatja a rádiós piaci hallgatottsági adatokat a GfK Hungária-Ipsos konzorcium. A múlt hónaptól a kutatás hibrid adatfelvételi módszerrel valósul meg, azaz a válaszadók egy része számítógéppel támogatott telefonos (CATI) megkérdezés során számol be rádióhallgatási szokásairól, míg egy másik csoport számítógéppel támogatott online (CAWI) módszerrel kitölthető kérdőívvel.

Eddig rádiónaplós módszerrel vették fel az adatokat, azaz a mintába kiválasztott megkérdezettek egy héten keresztül saját maguk vezettek egy naplót, melybe rendszeresen bejegyezték, mely rádióadókat hallgatták az adott időszakban. Ezt viszont mind gyakrabban érte kritika, így a kutatócégek és a rádiók már korábban is egyeztettek az új lehetőségekről.

A kutatócégek szerint az új módszer egyik fontos előnye, hogy a korábbi módszerhez képest kisebb terhet helyez a válaszadókra, emiatt a tapasztalatok szerint magasabb válaszadói hajlandóság is érhető el. A módszertani paramétereket érintő szükséges változtatásokon túl a mérés továbbra is országos, a 15 év felettiekre reprezentatív mintán zajlik. A korábbiakhoz hasonlóan negyedórás hallgatottsági eredményeket szolgáltat havonta, a MédiaNavigátorba és a RádióNavigátorba töltve az adatbázisokat.

A mérést a kutatócégek a rádiók megbízásából végzik, és úgy döntöttek, hogy 2009 novemberére és decemberére vonatkozóan az új országos kereskedelmi adókról nem közölnek hallgatottsági adatokat. Emögött a frekvenciapályázat nyomán bekövetkezett változások álltak. Az átállás a Danubius-Sláger párosról a Class-Neo FM párosra technikailag gyorsan történt, viszont a műsorstruktúrák csak lassabban, ez év elejére véglegesedtek, s eközben a rádióhallgatók egy része - feltehetőleg ideiglenesen - el is szivárgott. Emiatt piaci konszenzussal a két új rádióadó hallgatottsági adatainak publikálására csak az elkövetkező napokban kerül sor.

Az Ipsos és a GfK közlése szerint azért tudtak ilyen gyorsan átállni az új rendszerre, mert piaci egyetértés alakult ki a hibrid rendszer körül. Ez lehetővé tette a kétféle hallgatottságmérés régóta (el)várt integrációját. Mint ismeretes, az országos és a budapesti helyi rádiók hallgatottsági adatait eddig a rádiónaplós mérés szolgáltatta, a vidéki helyi rádiók hallgatottsági adatait pedig telefonos megkérdezéssel kutatták. A honi kommunikációs ügynökségeket tömörítő MAKSZ támogatásáról biztosította az új mérést.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Affinitási index (AFF)

Exkluzív break

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!