A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
2024-10-02 16:06
Rohamosan nő a nyelvi modellek térhódítása, de másra használják, mint a keresőt.
Bánki Tamás
DrLinkedin
Alapító, Tulajdonos, Linkedin tréner
szakmai partnereink:
kommunikációs partnereink:
|
|
Káros lehet a gazdaságra az uniós reklámszabályozási javaslat
2012-01-26 11:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az Európai Bizottság adatvédelemről szóló szerdai javaslataival kapcsolatban komoly fenntartásai vannak a Hirdetők Világszövetségének (WFA). Szerintük az lefékezi az innovációt és a növekedést.
"Bár a javaslat az adatvédelmi szabályok jobb harmonizációját ígéri az EU területén, a jelenlegi formájában aláássa azt a reklámokból finanszírozott üzleti modellt, ami a digitális gazdaság hajtóereje. Így lefékezné az innovációt, csökkentené a régió versenyképességét és lassítaná a növekedést" - olvasható a WFA sajtóközleményében.
A szervezet egyik legfőbb kifogása, hogy az adatvédelem a reklámok célzásához is használt anonim online azonosítókra is kiterjedne, így a szabályozás szintjén eltűnne a különbség a kevésbé fontos és az érzékenyebb adatok (név, lakcím, banki információk, stb.) között.
Az explicit beleegyezés kifejezésének szükségességét is kiterjesztené az információkezelés összes fajtájára a javaslat, ami azt a veszélyt hordozza magában a WFA szerint, hogy a felhasználók nem fognak odafigyelni arra, hogy éppen érzékenyebb vagy kevésbé lényeges adataikat osztják-e meg.
A gyermekek védelméről szóló javasolt szabályozásokról a szervezetnek az az álláspontja, hogy elrugaszkodott a valóságtól, és attól, ahogy a fiatalok jelenleg használják az internetet. Ennek elkerülhetetlen következménye szerintük az lesz, hogy a gyermekek többsége figyelmen kívül hagyja vagy megtanulja megkerülni a szabályokat, így a legfiatalabbak és legérzékenyebbek kerülhetnek veszélybe.
"A digitális világot alapjában véve a reklámok tartják el, beleértve a tartalomszolgáltatást, valamint a dolgozókba és innovációkba történő befektetést is. Minden internetező élvezi az olyan ingyenes szolgáltatások előnyeit, mint például az email, a videó- és hírszolgáltatás. A webes hirdetések aránytalan megregulázása alapjaiban veszélyezteti ezt a modellt" - olvasható a közleményben
Az internetes adatgyűjtés terén egyébként az európai reklámszakma már korábban kidolgozott egy önszabályozási irányelvet, melynek révén az internetezők számára nagyobb átláthatóság és irányíthatóság biztosítható.
Stephan Loerke, a WFA vezetője elmondta: "Nem fér kétség ahhoz, hogy a jelenlegi szabályozás nem tökéletes. A Bizottság új javaslata azonban káros következményekkel jár a munkaerőpiacra és a gazdaság egészére egyaránt. Az adatvédelmi szabályoknak biztosítaniuk kell az egyének jogát a magánélethez, de lehetővé kell tenniük a gazdasági működést is."
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|
|
|
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?
|
Most is olvasok.
|
|
Egy hete.
|
|
Egy hónapja.
|
|
Néhány hónapja.
|
|
Egy éve, vagy régebben.
|
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!
|