mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Ihász Ingrid (Rabbit)
MEC
digitális vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Káros lehet a gazdaságra az uniós reklámszabályozási javaslat
2012-01-26 11:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Európai Bizottság adatvédelemről szóló szerdai javaslataival kapcsolatban komoly fenntartásai vannak a Hirdetők Világszövetségének (WFA). Szerintük az lefékezi az innovációt és a növekedést.

"Bár a javaslat az adatvédelmi szabályok jobb harmonizációját ígéri az EU területén, a jelenlegi formájában aláássa azt a reklámokból finanszírozott üzleti modellt, ami a digitális gazdaság hajtóereje. Így lefékezné az innovációt, csökkentené a régió versenyképességét és lassítaná a növekedést" - olvasható a WFA sajtóközleményében.

A szervezet egyik legfőbb kifogása, hogy az adatvédelem a reklámok célzásához is használt anonim online azonosítókra is kiterjedne, így a szabályozás szintjén eltűnne a különbség a kevésbé fontos és az érzékenyebb adatok (név, lakcím, banki információk, stb.) között.

Az explicit beleegyezés kifejezésének szükségességét is kiterjesztené az információkezelés összes fajtájára a javaslat, ami azt a veszélyt hordozza magában a WFA szerint, hogy a felhasználók nem fognak odafigyelni arra, hogy éppen érzékenyebb vagy kevésbé lényeges adataikat osztják-e meg.

A gyermekek védelméről szóló javasolt szabályozásokról a szervezetnek az az álláspontja, hogy elrugaszkodott a valóságtól, és attól, ahogy a fiatalok jelenleg használják az internetet. Ennek elkerülhetetlen következménye szerintük az lesz, hogy a gyermekek többsége figyelmen kívül hagyja vagy megtanulja megkerülni a szabályokat, így a legfiatalabbak és legérzékenyebbek kerülhetnek veszélybe.

"A digitális világot alapjában véve a reklámok tartják el, beleértve a tartalomszolgáltatást, valamint a dolgozókba és innovációkba történő befektetést is. Minden internetező élvezi az olyan ingyenes szolgáltatások előnyeit, mint például az email, a videó- és hírszolgáltatás. A webes hirdetések aránytalan megregulázása alapjaiban veszélyezteti ezt a modellt" - olvasható a közleményben

Az internetes adatgyűjtés terén egyébként az európai reklámszakma már korábban kidolgozott egy önszabályozási irányelvet, melynek révén az internetezők számára nagyobb átláthatóság és irányíthatóság biztosítható.

Stephan Loerke, a WFA vezetője elmondta: "Nem fér kétség ahhoz, hogy a jelenlegi szabályozás nem tökéletes. A Bizottság új javaslata azonban káros következményekkel jár a munkaerőpiacra és a gazdaság egészére egyaránt. Az adatvédelmi szabályoknak biztosítaniuk kell az egyének jogát a magánélethez, de lehetővé kell tenniük a gazdasági működést is."


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!