mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A gyógyszercégek voltak a legaktívabb tévés hirdetők
2012-02-06 15:39 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Bayer reklámkampánya érte el a legtöbb kontaktust (GRP) a 18-49 évesek körében az idei év első havában az AGB Nielsen Médiakutató Kft. adatai szerint.

Talán a hideg téli időjárásnak is köszönhető, hogy januárban a gyógyszer- és gyógyászati cikk-iparhoz köthető vállalatok végeztek a médiakutató GRP-alapú hirdetői toplistájának élén. A Bayer után a Sanofi-Aventis következik, de az ötödik és a nyolcadik hely között is gyógyszergyártók és -kereskedők végeztek (O+A Pharma, GlaxoSmithKline, Novartis, TEVA Magyarország). A húszas listán feltűnik még a Richter, a Pfizer és a Sandoz is.

A háztartási tisztítószereket kínáló Reckitt Benckiser a GRP alapján összeállított listán a harmadik helyen végzett, viszont e cég márkái jelentek meg a kutatóintézet által vizsgált csatornákon messze a legtöbbször, több mint 34 ezerszer a vizsgált időszakban. Az e tekintetben második helyezett Danone "csak" mintegy 11 és félezer szpotot jelenített meg, a harmadik Sanofi-Aventis pedig valamivel kevesebb mint 9 ezret.

A márkák GRP alapú toplistáját is uralják a gyógyszerek és gyógyhatású készítmények, bár nem annyira szembetűnően, mint a hirdetők rangsorát. Az Algoflex a 2., a Nurofen a 9., az ACC a 12., a Magne B6 a 13., a Supradyn a 17., a NeoCitran a 19. helyet szerezte meg januárban. Az első a T-Home és T-Mobile közös kampánya lett.

A GRP, avagy gross rating point azt mutatja meg, hogy hány kontaktust ért el a reklámfilm vagy kampány a vizsgált célcsoport - jelen esetben a 18-49 évesek - százalékában. A GRP túllépheti a 100%-ot, hiszen egy nézőt többször is elérhet egy szpot vagy kampány. Számolásánál összeadják a kampány minden egyes megjelenésének elért közönségét. Egy reklám GRP értéke nem más, mint annak a percnek a nézettsége (AMR%), amelyben a hirdetés elkezdődött.

A kutatócég Szpot adatbázisában szereplő csatornák: M1, RTL Klub, TV2, Animax, ATV, AXN, Cartoon Network, Comedy Central, Cool, Discovery Channel, Disney Channel, Duna TV, FEM3, Film+, Filmmúzeum, Hálózat TV, LifeNetwork, M2, MGM, Minimax, Music Channel, MTV Hungary, Muzsika TV, National Geographic Channel, NatGeo Wild, Nóta TV, OzoneNetwork, Prizma TV, PRO4, Sorozat+, Spektrum, Spektrum Home, Sport1, Sport2, SportKlub, Story4, Story5, TV Paprika, Universal Channel, Viasat3, Viasat6, VIVA, Zone Reality, Zone Romantica.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!