mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Berényi Konrád
Berényi Konrád
Onlinemarketing.hu Kft.
vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kattintásból nem lesz konverzió?
2012-04-26 10:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egy friss kutatás szerint gyakorlatilag semmi összefüggés nincs az internetes display reklámok átkattintási aránya és a tényleges vásárlás között.

A jelek szerint a láthatóság a display reklámok esetében is többet ér, mint a kattintás. A comScore és a Pretarget közös kutatásából legalábbis az derült ki, hogy a szempárok elé kerülés (viewability) és a hirdetésen történő "kurzoridőztetés" (hover time) sokkal erősebben korrelál a - vásárlásként és további információkérésként meghatározott - konverzióval, mint az átkattintási arány (CTR).

"Mit ér az a reklám, amit nem lát senki?" - teszi fel a költői kérdést Keith Pieper, a Pretarget alapítója. "Egyértelmű, hogy a hirdetést látni kell ahhoz, hogy hasson, de ha a célcsoport látja - s természetesen még inkább akkor, ha ráviszi a kurzort és interakcióba lép vele -, kattintás nélkül is eredményt érhet el" - tette hozzá.

A kutatási eredmények rámutatnak, hogy a megjelenések (impressziók) konverzió reményében történő tömeges vásárlása nem a leghatékonyabb stratégia. A hirdetéssel történő interakció 0,49-os, a láthatóság 0,35-os korrelációt mutatott a konverzióval, míg az impressziók száma csak 0,17-osat, a kattintásoké pedig elenyésző mértékűt, 0,01-osat (az 1-es érték jelentené az egyenes arányú összefüggést az adott mutatók között). Vagyis: a hirdetők és a médiatervezők számára ideje lenne szakítani a klikkfüggőséggel, s több jelentőséggel bíró mutatószámokra kellene inkább koncentrálniuk - vonják le a következtetést a kutatók.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!