mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Többen rádiózunk hétvégén
2012-06-01 10:15 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Bő 6 millió ember, a 15 évesnél idősebb lakosság 71 százaléka rádiózott egy átlagos áprilisi napon legalább 15 percig, átlagosan azonban 4 óra 7 percet töltöttek a médiummal a hallgatók.

A vizsgált hónapban többen rádióztak a hétvégi napokon is, a megelőző értékekhez képest kiemelten magas, 62 százalékos volt azok aránya, akik ebben az időszakban bekapcsolódtak valamely rádió műsorába. A jó idő beköszöntével a hétköznapi rádiózás kissé visszaesett a megelőző hónapokhoz képest, de ez a szezonális trendek alapján törvényszerűnek mondható - derül ki a GfK és az Ipsos országos hallgatottságmérésének eredményeiből.

Országos szinten a Kossuth Rádiót hallgatták a legtöbben az év negyedik havában, majd a Class FM és a Neo FM következik. A másfél millió hallgató körüli élbolyt messze leszakadva a közszolgálati rádió másik két adója, a Petőfi és a Bartók követte 464 illetve 74 ezres átlagos napi eléréssel.

Merőben más képet mutat viszont a 15 és 49 év közöttiekre szűkített rangsor. Körükben már a kereskedelmi rádiók vezetnek: a Class áll az élen 1,2 millió hallgatóval, majd a Neo következik 0,9 millióval. A Kossuthot ezen a célcsoporton a Petőfi is megelőzte.

Egy átlagos napon már hajnal 5 óra körül elkezd meredeken megugrani a hallgatottság, a napközbeni maximumát pedig 9 óra tájban éri el, majd fokozatosan csökken délután 2-ig. Ekkor 4 óráig megint kisebb növekedés tapasztalható, a késő délután és az este folyamán pedig folyamatos lecsengés figyelhető meg.

A leghallgatottabb időszakban, hétköznap reggel 6 és 10 óra között a Class FM-re voltak a legtöbben kíváncsiak, bár a három nagy rádió, s főleg a két országos kereskedelmi között alig van különbség ezen a téren (Class: 1,088 millió, Neo: 1,079 millió, Kossuth: 1,008 millió). Ugyanebben az időszakban a kereskedelmi szempontból fontosabbnak tartott 15-49 éves korosztályban már egyértelműen a Class a legerősebb: 901 ezres átlagos elérése a Neo 741 ezres és a Petőfi 205 ezres adatával áll szemben.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!