mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ráncba szedik a rádiós piacot
2012-08-23 10:47 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Csak napok kérdése, és hivatalosan is megalakul a Rádiós Médiaszolgáltatók Szövetsége, mellyel megvalósulhat a régóta várt - és ígért - összefogás a piacon.

Alapszabály már van, jelenleg a bírósági nyilvántartásba vételt várják az alapító tagok, amely valószínűleg a jövő hét folyamán történik meg - mondta el portálunknak Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója, aki az új egyesület elnöki teendőit is ellátja majd.

A Rádiós Médiaszolgáltatók Szövetségének alapítói között van a Class FM mellett a szebb napokat is megélt Neo, az MTVA, a Juventus, a Music FM, az Inforádió, a Gazdasági Rádió, a Lánchíd Rádió, a Katolikus Rádió, a Jazzy és a Klasszik is. Turi Árpád elmondása szerint igyekeznek minél szélesebb összefogást megvalósítani, így a helyi rádióknak is lesz képviselete a szövetségnél, valószínűleg a HEROE-n (Helyi Rádiók Országos Egyesülete) keresztül.

Együtt könnyebb

Az új szövetség alapvető célja, hogy a rádió általános szakmai megítélését javítsa, s ezáltal segítsen az egyes médiumoknak pénzügyileg is kimászni abból a gödörből, amelybe részben a széthúzás és eltúlzott versengés révén is kerültek. A leendő elnök követendő példaként említette az Egyesült Államokat, ahol a médiafogyasztásra fordított teljes időből 18, míg a költésekből bő 15 százaléknyi szeletet hasít ki a rádió. Ugyanez az aránypár Magyarországon 32 a 6 százalékhoz. Ezen mindenképpen javítani kell ahhoz, hogy a műfaj visszakerüljön a méltó helyére a médiapiacon - mondta el Turi Árpád.

Önszabályozás, lobbi, közönségmérés

Kiemelte azt is, hogy a rádiós ágazatnak már hosszú ideje egyáltalán nincsen egységes érdekképviselete, amely önszabályozási, illetve a törvényhozás felé irányuló lobbitevékenységet végezhetne - ezt az űrt is betölthetné a rádiós szövetség. A legfontosabb, legsürgősebb feladatok között említette a vezérigazgató az egységes hallgatottságmérési tender kiírását is, jelenleg ugyanis meglehetősen kaotikusak az állapotok e tekintetben. Rádiós fronton ugyanis jelenleg két közönségmérés létezik, a GfK-Ipsos féle országos, illetve a Kantar Mediához tartozó TNS Hoffmann által végzett budapesti. Tovább bonyolítja a képet, hogy előbbinek is van fővárosi része, illetve utóbbi is méri az országos adók budapesti teljesítményét, a helyi rádiók mérése viszont megszűnt. Nehézkessé vált a finanszírozás is, minden szempontból tisztább helyzetet eredményezne az egységes, minden szereplő által elfogadott mérés.

Az összefogás szükségességéről már sokszor sok helyen beszéltek rádiós vezetők, eddig azonban ezek a kezdeményezések jórészt a szavak szintjén maradtak meg. A jelek szerint most érdemben sikerült előrelépni, s rövidesen megkezdődik a munka. További részletekkel a nyilvántartásba vétel után szolgál a szövetség.

Fokasz Oresztész


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!