mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újra profitál a Nokia
2013-01-25 10:29 [Marketinginfo.hu]

Az egykor globális éllovas mobiltelefongyártó közzétette tavalyi utolsó negyedévének eredményeit, amely azt jelzi, hogy a cég bővülése az okostelefon szegmensben eredményes.

A Nokia 18 hónap után ismét profitábilis. A tavaly október-december közötti időszak során a finn vállalat 375 millió eurónyi adózás előtti eredményt produkált, míg az előző negyedévben ugyanez az adat még 974 milliónyi veszteséget mutatott. A nettó árbevétel 11 százalékkal nőtt ugyan, az előző negyedévhez képest ám 2011 azonos időszakához viszonyítva 20 százalékos csökkenést mutatott- számol be a marketingweek.


A cég együttműködése a Microsofttal tehát megtérülőnek bizonyult- a Nokia okos készülékeiben, a cég Windows Phone operációs rendszere fut. A Nokia jelentős marketingbefektetést áldozott a Lumia termékcsaládra- annak 2011-es bevezetése óta. Emellett a Microsoft marketing erőfeszítései is megdobták a készülék forgalmát, hiszen az amerikai cégóriás kiemelten kezeli a Windows Phone piaci szerepét.

A Nokia Lumia ugyanakkor még nem hasított ki domináns részesedést a szegmensben, a típusból 4.4 millió darabot értékesítettek - a teljes Nokia okostelefon palettából, pedig 15,9 millió készülék talált gazdára 2012 utolsó negyedévében. Összehasonlításképp, az Apple 47.8 millió iPhone-t adott el ugyanebben az időszakban, bár a készülék forgalma elmaradt a várakozásoktól.

A Nokia várhatóan két új készüléket mutat be a februári barcelonai Mobile World Congress rendezvényen. A beharangozó szerint az egyik típust, nyomottabb áron kínálják majd, hogy versenyre keljenek, a piacon óriási népszerűségnek örvendő Android-os készülékekkel.

Tavaly a Nokia marketingigazgatója Jerri DeVard elhagyta a céget, egy széles körű vállalati átszervezés részeként, amely egyébként 10 ezer fős leépítést is jelentett 2012-ben. A szakember helyét tavaly júliusban Chris Weber vette át.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!