mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
2013-04-16 14:41 [Marketinginfo.hu]

A felmérés résztvevőit az eNet adatbázisában szereplő 4100 hazai webáruház közül szűrték. A kutatás elsősorban a marketing és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára fókuszált.

Madar Norbert az eNet Kft. tanácsadója elmondta: a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma- 5-6 ezer, ebből a piackutató cég adatbázisában, mintegy 4100 található. A kutatás során, a folyamatosan- legalább havonta- frissülő termékkínálattal előálló, mintegy 1200 webshopot keresték meg- személyesen és telefonon. "A felmérésben a legnagyobb- 50 millió forint feletti árbevétellel rendelkező áruházak felülreprezentáltak"- fűzte hozzá.

A 2008-as válság után a kiskereskedelmi forgalom csökkenésnek indult, a vásárlók pedig vélt, vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a webáruházak felé. Az oldalak használata jelentősen megemelkedett és ez a lendület recesszió enyhülése ellenére korántsem tetőzött még.

A szakértő elmondta, hogy bár a webshopok saját regisztrált felhasználóinak 60 százaléka vásárol is, a regisztrációs folyamat hosszúsága azonban inkább elriasztja a vásárlókat. "Hosszú távon azok a cégek maradnak fenn, ahol nem kötelező a regisztráció"- kommentált.


Az oldalletöltések aránya, bár sokat nyom a latba, a kulcskérdés mégis, hogy milyen "minőségű" vevőt vonzanak az oldalak- a vásárlóerő és a vásárlás gyakorisága szempontjából. "Az árösszehasonlító oldalakról érkező vevők "minősége" a legjobb- állapította meg Palocsay Géza, az árukereső.hu operatív igazgatója.


A konverziós mutató azt jelzi, hogy hány látogatásból lesz ténylegesen vásárlás. Palocsay elmondta, hogy a konverzió ugyan számos tényezőtől függ, a "nyílt kártyákkal" játszó cégek sokkal előnyösebben szerepelnek ezen a téren. "Az a kereskedő, amely árait részletezi- például kiírja a kiszállítási díjat is, sokkal nagyobb konverzióval jelenik meg".


Napjaink mobilrobbanása az e-kereskedelembe is begyűrűzött- szolgáltatók számára ugyanakkor nagy kérdést jelenthet, hogy honlapjukat mobilra optimalizálják, vagy saját mobilalkalmazást fejlesszenek ki. "Ha a weblap látogatása eseti jellegű, érdemesebb mobilra optimalizálni az oldalt, ha letöltése rendszeres, akkor a saját app létrehozása lehet a fő csapásirány"- értékelt Kis Gergely, az eNet ügyvezető igazgatója.

A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás


A webshopok esetében nagyon fontos hogy milyen marketingstratégiát, illetve milyen értékesítési csatornákat használ. A szolgáltatók értékelése szerint a keresőoptimalizálás a legelőnyösebb csatorna, amelyet az árösszehasonlítók követnek. Palocsay Géza hozzátette, hogy bár a kuponozás rendkívül népszerű és látványosan terjedő eszköznek számít, hatékonyság tekintetében viszont sosem lesz vezető. Ennek fő oka, hogy a webes rendelés jellemzően nem impulzusvásárlást jelent. A kuponozás inkább az egyszeri vásárlókat vonzza, akik az akciókra "harapnak", míg a forgalom oroszlánrészét a rendszeres fogyasztók generálják.



A hírlevél kiküldése már távolról sem elég a jó működéshez- a webshopoknak a közösségi oldalakon is jelen kell lenniük. Látható, hogy leggyakrabban használt csatorna a Facebook, míg a Youtube-ot jellemzően a nagyobb -50 milliós árbevétel feletti- boltok használják tartalomgyártásra, mivel ezt a leginkább idő- és energiaigényesebb kivitelezni. Új tendencia, hogy a Twitter használata is megugrott- mikroblogról lévén szó, ezt jellemzően a kisebb szereplők alkalmazzák, mivel folyamatos frissítését akár 1-2 ember is elvégezheti. Az IWIW használata ugyanakkor folyamatosan csökken. " A közösségi oldalak használatának kutatása során, a hirdetési szolgáltatások alkalmazását is beleértettük"- kommentált az eNet tanácsadója.


A statisztikai elemzőprogramok népszerűsége tekintetében a Google Analytics toronymagasan vezet. Saját fejlesztésű elemzőprogramot azonban inkább csak a nemzetközi háttérrel rendelkezők cégek használnak.


"A webáruházak bővülése töretlen, köszönik szépen jól megvannak"- hangzott el a kutatás végkövetkeztetése. Palocsay Géza elmondta, hogy a nagy offline kiskereskedelmi egységek- köztük is elsősorban a Tesco- megjelenése a webshop piacon, csak a fogyasztói bizalmat erősítik és a felhasználók pozitív élményeit növelik a szegmenssel kapcsolatban. Így tehát az ágazat további növekedési potenciál előtt állhat.



Az eNET Kft.-t - korábbi nevén GKIeNET Kft. - egy telekommunikációs és informatikai piackutatásokra, illetve információs társadalomkutatásokra szakosodott piackutató cég.

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala. Felhasználói jelenleg több mint 1000 webáruház 2,7 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!