mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szabó Ákos
Szabó Ákos
Adaptive Media
üzletfejlesztési vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tévénézés az interneten
2014-10-09 17:27 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Nielsen Közönségmérés első "TV Plusz" kutatásának célja a hazai többképernyős médiafogyasztás feltérképezése, amelynek az eredményeit most nyilvánosságra hozta.

A magyar háztartások 97%-a rendelkezik tévékészülékkel, így összesen 9 millió négy éven felüli személy él tévés háztartásban. A hagyományos tévénézést kiegészítve televíziós tartalmat más eszközön, internetes forrásból ennél jóval kevesebben fogyasztanak, napi vagy heti rendszerességgel mindössze 6%-uk - olvasható a Nielsen Közönségmérés közleményében.


A tévés háztartásban élő 4 éven felüli személyek 77 százalékának biztosított otthonában az internet-hozzáférés. Az online kapcsolatra alkalmas eszközök közül a legelterjedtebb még mindig az asztali számítógép (52%), laptoppal 42 százalék, tablettel 13 százalék rendelkezik. A smart TV (okostévé) 8 százalékot tesz ki, de a ténylegesen internethez csatlakozó TV-készülék ennél is ritkább, a háztartások 6%-ában van jelen. Jóllehet a személyek több mint háromnegyedének van otthon internet-hozzáférése, mégis csak 64 százalékuk használja azt. Filmeket, sorozatokat vagy tévéműsort 28%-uk néz az interneten, magyar csatornák élő vagy archív műsorát pedig 16%. Okostelefonja a vizsgált személyek 35%-ának van.


Mivel az asztali PC és a laptop a legelterjedtebb internetképes eszköz, így nem meglepő, hogy ezeket használják legtöbben online tévénézésre is. A 4 éven felüliek 9%-a szokott asztali számítógépen, illetve 8%-a laptopon magyar tévéműsorokat nézni. Kisebb kijelzős eszközzel - okostelefonnal vagy tablettel - jelenleg kevesen rendelkeznek, így a velük elérhető tévés közönség nagysága még igen szerény. Okostelefonon a vizsgált népesség 2%-a, tableten 1%-a szokott tévés tartalmat nézni.


A viszonylag magas internet-ellátottság ellenére a tévés háztartásban élő 4 éven felüliek 84%-a egyáltalán nem néz magyar televíziós műsorokat az interneten. Napi szintű online tévénézőkről is korai lenne még beszélni (1%), ám legalább heti gyakorisággal már a vizsgált személyek 6%-a választja a tévénézés kiterjesztésének ezt a formáját. Ennél valamivel többen vannak azok (11%), akik havonta egy-két alkalommal vagy még ennél is ritkábban néznek tévét az interneten.


Az internetes tévénézők fele 18-39 év közötti, többségük nő, 60%-uk rendelkezik érettségivel vagy felsőfokú végzettséggel.


A magyar tévécsatornák tartalmát interneten elsősorban a televíziók saját honlapján keresik a nézők. Annak a 16 százaléknyi rétegnek, amely interneten keresztül is tévézik, közel háromnegyede ezt az utat választja, és csak 22% használ erre a célra valamilyen alkalmazást.

Azt, hogy a tévécsatornák tartalmai közül mit néznek az interneten, elsősorban az határozza meg, hogy melyek az adott időszakban a sikeres tévés formátumok. A májusi vizsgálatban az online tévénézők közül a legtöbben a tehetségkutatókat, vetélkedőket említették (54%). Ezt követik a hírműsorok (41%), szappanoperák (36%), show műsorok (35%), valóságshow-k (31%) és a sportműsorok (28%).


A 4 éven felüli személyek mindössze 3%-a él olyan háztartásban, ahol nincs tévékészülék, és ezek kétharmada internet-hozzáféréssel sem rendelkezik. A tévékészülékkel nem rendelkezők egynegyede használja az internetet filmek, sorozatok és más tévéműsorok megtekintésére, tehát a tévével nem rendelkező, de interneten tévés jellegű tartalmat fogyasztók köre jelenleg a teljes népesség kevesebb mint 1 százaléka.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2022-ről 2023-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2022-hez képest

Körülbelül a 2022-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2022-hez képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!