mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Csermely Ákos
Csermely Ákos
Média Hungária konferenciairoda
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kutatás készült az aktivitásmérőkről
2016-05-31 10:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kutatás középpontjában az állt, hogy milyen módszert választanak legszívesebben eredményeik mérésére az emberek, mennyiben válnak "eszközfüggővé".

Milyen módszert választanak legszívesebben eredményeik mérésére az emberek, mennyiben válnak függőjévé, vagy esetleg idővel elhagyják azt? A Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportja erre kereste a választ kutatásában, amely az aktivitásmérők mindennapi használatát és a sportra gyakorolt hatásait vizsgálta. Az eredményeket először a SMART 2016 konferencián a kutatás vezetője, Sebestény Csilla ismertette.

A kutatás középpontjában az állt, hogy milyen módszert választanak legszívesebben eredményeik mérésére az emberek, mennyiben válnak "eszközfüggővé". A kutatók alapból azt gondolták, hogy az aktivitásmérők pozitívan befolyásolják az emberek sporthoz való hozzáállását.

A kutatócsoport tagjai észrevették, Magyarországon valamilyen akadályba ütközik a viselhető eszközök piaci áttörése. Mint kiderült, a felhasználók nem azért azért szereznek be valamilyen alkalmazást vagy eszközt, mert szeretnének elkezdeni egy tudatosabb életmódot, valamint elkezdeni sportolni. Itt fontos megemlíteni egy megállapítást, amelyre a beszélgetések alapján jutottak: a felhasználók szinte kivétel nélkül nem látják a különbséget a mindennapi aktivitásmérők és a sports trackerek között. Minden jellegű aktivitás mérését a sporttal azonosítják, ebből adódhat az is, hogy azok kezdenek el valamilyen alkalmazást vagy eszközt használni, akik már előtte is sportoltak.

Szinte mindenkinek van az okostelefonján valamilyen tracker-alkalmazás, bár van, akinek hiába van letöltve, azt nem használja. Érdekes, hogy a választásnál fontos az üzemidő is: vannak, akik akkor hagynak el egy-egy eszközt, amikor az lemerül, és elfelejtik feltölteni - vagyis az aktivitásmérő amint némi aktivitást igényel, inaktívvá válik.

Az eszközök elterjedésének akadályát valószínűleg nem azok ára jelenti, hiszen az, aki amúgy sem tervezi valamilyen viselhető "kütyü" beszerzését, hiába kapna ingyen egyet például az okostelefonja mellé, nem használná azt.

Gondolhatnánk, hogy ha az emberek elhagynak egy módszert, az a motiváció hiányából fakadhat. Ám a résztvevők mindig kiemelték, hogy egy-egy alkalmazás vagy viselhető eszköz nem igazán motiválja őket, inkább eredményeik mérése miatt van rá szükségük, szóval ha elhagyják, a sport ugyanúgy megmarad.

Bebizonyosodott, hogy egy-egy sportközösség szerepe igen erős az online térben. Választásnál az emberek nagyon fontosnak tartják a közösségek véleményét, tematikus csoportokban beszámolnak tapasztalataikról, ám nyilvánosan csak kevesek osztják meg eredményeiket, hiszen úgy gondolják, hogy az "ciki".

Összességében véve az, hogy az aktivitásmérők pozitívan befolyásolják az egyének sporthoz való hozzáállását, nem igaz. A motivációs faktorral probléma van, valamint az vált nyilvánvalóvá, hogy a mindennapi aktivitásmérőket is teljes mértékben a sporttal azonosítják, így nem használják ki azok funkcióit. Látható, hogy van egy törés a gyártó szándéka, a termék funkciója és a forgalmazás és a vásárló között.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!