mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Így fizettünk a fesztiválokon 2016-ban
2016-10-21 15:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Harmadával nőtt az érintésmentes tranzakciók száma az idei fesztiválokon az előző évhez képest a Festipay Zrt. friss adatai szerint: a tavalyi 5,5 millióhoz képest idén már 7 millió alkalommal fizettek így.

2015-höz képest jelentősen növekedett azon hazai és külföldi fesztiválok száma, ahol a Festipay Zrt. biztosította a készpénzmentes fizetést. A magyar vállalat még 2015-ben, az Európa legjobb "nagyfesztiváljának" megválasztott Untold Fesztivál szolgáltatójaként lépett a román piacra. Idén az Untold mellett további négy romániai és két franciaországi esemény is a Festipay szolgáltatásait választotta.

"A Festipay-kártyát használó határokon túli fesztiválok számát idén megháromszoroztuk, ugyanis 2016-ban már hét külföldi fesztivál vette igénybe szolgáltatásainkat. Magyarországon szintén jelentősen bővült a készpénzmentes fizetési megoldásokat választó fesztiválok száma, így idén már tizenöt fesztiválon élvezhették a résztvevők az érintésmentes tranzakció előnyeit" - mondta el Márki László, a Festipay Zrt. vezérigazgatója.


Az érintésmentes tranzakciók száma 2016-ban elérte a 7 milliót, ami közel 30 százalékos növekedést jelent az előző évi 5,5 millióhoz képest. A fesztiválkártyás fizetések száma Európa egyik legnagyobb zenei fesztiválján, a Szigeten 2015-ben 2 millió 230 ezer volt, idén pedig elérte a csaknem 3 milliót (2 millió 800 ezer). A Zamárdiban megrendezett Balaton Soundon a tavalyi 600 ezerről idén 670 ezerre nőtt a fesztiválkártyás vásárlások száma. A soproni TELEKOM VOLT Fesztiválon tavaly 400 ezer alkalommal fizettek a kártyával, idén ez a szám kismértékben csökkent, 370 ezerre.

Jelentős növekedés tapasztalható a bankkártyás tranzakciók számát illetően, amely a Szigeten 2015-ben 170 ezer, 2016-ban már ennek közel a duplája, 300 ezer volt. De a legnagyobb vidéki fesztiválok, a Balaton Sound és a TELEKOM VOLT sem maradnak el a növekedés tekintetében. A Balaton Soundon a bankkártyás vásárlások idén közel a duplájára nőttek: a fizetések száma tavaly meghaladta a 40 ezret, 2016-ban pedig már 77 ezer ilyen jellegű tranzakciót regisztráltak. Az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma a tavalyi soproni TELEKOM VOLT Fesztiválon 65 ezer, idén pedig 94 ezer volt.

"A fizetési szokások átalakulóban vannak; tapasztalataink szerint a fesztiválozók közül egyre többen választják ugyan az érintésmentes bankkártyát, azonban azt is megfigyeltük, hogy sokan félnek a saját folyószámlájukhoz kapcsolódó debit vagy credit kártya fesztivál környezetben történő használatától, erre kínáltunk idén először egy olyan "open loop" megoldást, amely egyaránt biztonságos és egyszerű fizetést tesz lehetővé a fesztiválon és azon kívül is " - tette hozzá Márki László.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020 ban hány százalékra tippeled a hazai programmatic media költést a digitális médiaköltésen belül?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!