mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakner Bertold
Lakner Bertold
neo
kreatívigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A személyre szabott televíziós műsoroké a jövő
2004-10-27 09:42 [Sg.hu]

Egy nemrég kezdődött európai projekt célja a televíziótartalmak személyre szabott megjelenítésének megvalósítása. (Sg.hu)

A tervek szerint a jövőben bárki törölheti majd a Titanic szerelmes jeleneteit, vagy bármely másik film őt nem érdeklő képsorait, esetleg eldöntheti, hogy a Star Wars filmekben csak az akciójelenetekre kíváncsi. Mindez úgy lehetséges, hogy nemrég elkezdődött egy európai projekt, melynek ambíciózus célja a televíziótartalmak személyre szabott megjelenítésének megvalósítása. A New Media for a New Millennium (NM2) nevű programot többek között az Európai Unió is támogatja, nem kevesebb, mint 7,5 millió euróval.

A néző nem csak a filmekbe szólhat bele majd ily módon, hanem akár a film történetébe, cselekményébe, vagy egy jelenetbe is. Az NM2-ben olyan vállalatok vesznek részt mint a British Telecom, számtalan nagy európai egyetem (Cambridge, Ulster, Malmö, Helsinki), vagy a Sony NetServices. Maga a projekt 2004 szeptemberétől 2007 augusztusáig tart. A program fő célja, hogy a nézők, illetve a felhasználók olyan új gyártási eljárásokat és módszereket dolgozzanak ki, amelyeknek a segítségével a film- és a zenei ipar személyre szabott multimédiás tartalmakat tud készíteni. Ezzel párhuzamosan olyan új szoftvereket is kifejlesztenek, amelyek lehetővé teszik, hogy a televíziónéző maga irányíthassa a televízióműsorokat.

A projekt három éves időtartama alatt összesen hét tesztprodukciót készítenek majd el a szakemberek, ezek közül az egyik egy finn kísérleti televíziós showműsor lesz amelyet SMS-ekkel a nézők irányíthatnak majd és például egy-egy előre meghatározott szó segítségével meghatározhatók lesznek a show egyes karakterekei is. Ezen kívül átdolgozzák a Gormenghast nevű BBC-produkciót is - amely Mervyn Peake trilógiája - így a nézők több változat közül is választhatnak. Ezekhez a munkákhoz azonban a legkorszerűbb technológiákra van szükség, így például szélessávú internet-hozzáférésekre, olcsó adattárolókra, és hálózatokra kötött "intelligens perifériákra".

Doug Williams, a programban résztvevő British Telecom szakembere szerint jelenleg a televízió csak egy "buta készülék", amely csupán arra képes, hogy jeleket fogjon és azokat a néző felé továbbítsa. A projekt keretében azonban a szakemberek "megtanítják" a televízióknak, hogy az egyes tartalmakra úgy tekintsenek, mint a legókockákra, amelyeket többféleképpen is össze lehet rakni, mégis megkapjuk a végeredményt.

Az NM2-koordinátora, Peter Stollenmayer szerint a projekt legfőbb újdonsága az lesz, hogy - ha minden a tervek szerint alakul - a nézők néhány éven belül közvetlen kapcsolatban lesznek a televízióműsorokkal és meghatározhatják majd, hogy milyen jelenetet akarnak látni vagy hallani. A nézők tehát már nem passzív szemlélői, hanem aktív résztvevői és irányítói lesznek a televíziós műsoroknak.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!