mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Peresztegi Zoltán
Peresztegi Zoltán
Schibsted Classified Media
alelnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Újra több mint százmillió okostelefont adtak el Kínában
2018-08-09 11:46 [MTI + Mediainfo.hu]

Az első negyedévben tapasztalt erős megtorpanás után újra több mint százmillió okostelefont értékesítettek Kínában a június 30-ával véget ért három hónap alatt.

A Canalys piackutató intézet felmérése szerint az idei második negyedévben 104 millió okostelefont adtak el Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán, ami 14,3 százalékkal haladja meg az első negyedévi 91 milliót, de 8 százalékkal elmarad a tavalyi második negyedévben elért 113 milliótól.

Január-márciusban negyedéves összevetésben 20 százalékkal, éves szinten pedig 22 százalékkal volt kevesebb az értékesített készülékek száma.

A legnagyobb kínai mobilgyártó, a Huawei és leányvállalata, a Honor 28,5 millió okostelefont adott el a második negyedévben, így piaci részesedése 27 százalékra nőtt. Ilyen magas részarányt egy mobilgyártó sem ért el 2011 második negyedéve óta.

A második helyezett, az Oppo piaci részesedése 21 százalékra, míg a Vivóé 20 százalékra rúgott.

Elemzésében a Canalys megjegyezte, hogy egyre nehezebb a piaci verseny a kisebb gyártók számára. Az öt legnagyobb mobilgyártó együtt a piac 90 százalékát fedte le idén április-júniusban, míg egy évvel korábban 73 százalékra rúgott ez az arány.

Elemzők arra számítanak, hogy a következő negyedévekben csökken az okostelefonok eladása.

Tavaly a mobiltelefonok értékesítése 4 százalékkal, 460 millió közelébe esett vissza. A forgalom hanyatlásában közrejátszott, hogy a fogyasztók a legegyszerűbb telefonokról áttértek a középkategóriájú készülékek vásárlására, és nem tartják szükségesnek másik készülék beszerzését. Szerepet játszik az is, hogy az okostelefonok életciklusa erősen meghosszabbodott.

A Canalys úgy látja, hogy a piac csak akkor kezd ismét bővülni, amikor 2019 vége felé megjelennek az 5G készülékek.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!