mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az óvatlan munkavállalók jelentik a legnagyobb kiberkockázatot
2019-02-12 12:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A cégek közel 80 százalékát érte valamilyen kiberbiztonsági incidens az elmúlt hónapokban Magyarországon.

A sikeres támadások középpontjában legtöbb esetben a vállalatok saját munkavállói állnak - derült ki az EY közel 50 vállalat- és IT vezető körében végzett felméréséből. Zala Mihály szakértő szerint három összetevőn múlik, hogy egy társaság meg tudja-e védeni adatait a bűnözőktől.

A hazai vállalatok 78 százalékát érte valamilyen IT-biztonsági incidens az elmúlt 12 hónapban. A kibertámadások leggyakrabban az ügyfelek vagy felhasználók adataira irányulnak (75%), ezt követik a pénzügyi információk és a stratégiai tervek - az EY szakmai konferenciáján megkérdezett vezetők szerint.

A válaszadók 28 százaléka úgy látja, hogy cége elavult biztonsági protokollokkal rendelkezik. Harmincnyolc százalékuk szerint munkavállalóik nincsenek tudatában annak, hogyan kerülhetik el a kényes információk kiszivárogtatását. A legtöbb szervezetnek nagy mértékben fejlesztenie kell biztonsági felkészültéségét, de a vezetői elkötelezettség- (40%), a szükséges technológiai ismeretek- (25%) és a szakemberek (22%) hiánya gátolja ebben őket.

Egy szervezet biztonsága alapvetően három tényezőn múlik: "a munkavállalókon, a folyamatokon és a technológiai háttéren. A legkritikusabb láncszem maga az ember. A legfontosabb lépés ezért a dolgozók megfelelő és folyamatos edukációja, ami tapasztalatink szerint akár 80 százalékkal is emelheti egy vállalat biztonsági szintjét" - emelte ki Zala Mihály, az EY Kibervédelmi üzletágának vezetője.

Legkönnyebben az alkalmazottakon keresztül lehet hozzáférni egy szervezet érzékeny információihoz. Amint valaki rákattint egy adathalász e-mailre vagy gyanútlanul beenged egy idegent a vállalat épületébe, máris komoly károkat okoz.

Nem elég azonban a cég minden dolgozójára kiterjedő IT-biztonsági stratégia kialakítása. Sok esetben ugyanis a gyengébb védelmi rendszerrel bíró alvállalkozókon keresztül jutnak be a kiberbűnözők a nagyvállalatokhoz. Érdemes ezért külső szakértő bevonásával rendszeresen felülvizsgálni, hogy a beszállítók betartják-e a biztonsági követelményeket.

A külső, etikus szakértőkkel történő tesztek szintén kulcsfontosságúak lehetnek az esetleges biztonsági rések feltárásában. Az ilyen vizsgálatok során ugyanis a legfrissebb módszerek elleni felkészültség kerül górcső alá. Mivel a támadási módszerek akár naponta változhatnak, fontos annak tudatosítása, hogy a kibervédelemmel kapcsolatos munkavállalói és IT-oldali tudást folyamatosan karbantartani csak nagy erőfeszítések árán lehet egy nem erre a területre specializált cégnél.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!