mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Adatgyűjtési korlátozásokra kötelezték a Facebookot Németországban
2019-02-12 13:25 [MTI + Mediainfo.hu]

Adatgyűjtési gyakorlatának megváltoztatására kötelezte a Facebookot a német szövetségi versenyhivatal (Bundeskartellamt).

A hatóság kihirdetett döntése szerint a német felhasználók megakadályozhatják, hogy az amerikai társaság korlátlanul gyűjtse adataikat.

A versenyhivatal közleményében rámutatott, hogy a jelenlegi szabályok szerint a felhasználó csak azzal a feltétellel léphet a Facebook közösségi portál tagjai közé, hogy az üzemeltető összekapcsolhatja és egy közös felhasználói profilba szervezheti a portál használata révén keletkező adatait a társaság más termékeinek (például Instagram, WhatsApp) használatával keletkező adataival, és úgynevezett harmadik - nem a Facebook-vállalatokhoz tartozó - honlapok, alkalmazások, szolgáltatások használata során keletkező adataival is.

A hatóság szerint ezen két ponton változtatni kell. A Facebook továbbra is szabadon gyűjthet adatokat különböző termékein, de csak akkor szervezheti össze az egyazon személyről, de más-más termék használata révén keletkező adatokat egy egységes Facebook-profilba, ha az adott felhasználó ehhez hozzájárul. Továbbá a nem a Facebook-vállalatokhoz tartozó honlapokról, alkalmazásokról származó adatokat is csak a felhasználó hozzájárulásával rendelheti hozzá az illető Facebook-profiljához.

A versenyhivatal "az adatok egyfajta belső szétválasztására" kötelezi a Facebookot. A társaság így már nem kötelezheti a felhasználókat arra, hogy hozzájáruljanak a közösségi portálon kívül keletkezett adataik "gyakorlatilag korlátlan gyűjtéséhez és hozzárendeléséhez a felhasználói profilokhoz" - emelte ki a közleményben Andreas Mundt, a hatóság vezetője.

Aláhúzta, hogy Németországban a Facebook uralja a közösségi portálok piacát, részaránya a naponta aktív felhasználók körében meghaladja a 95 százalékot. Ezért különleges versenyjogi kötelezettségek vonatkoznak rá, és figyelembe kell vennie, hogy "a Facebook-felhasználók gyakorlatilag nem tudnak áttérni más közösségi portálra".

Az internetezők a jelenlegi szabályok szerint vagy elfogadják a társaság rendkívül kiterjedt adatgyűjtési és adatfelhasználási gyakorlatát, vagy nem használhatják a Facebookot. Ez pedig "kényszerhelyzet", amelyben "szó sincs az adatfelhasználási feltételek önkéntes elfogadásáról" - hangsúlyozta Andreas Mundt.

Az ARD országos közszolgálati televízió szerint a versenyhatósági döntésnek egyelőre nincsenek gyakorlati következményei. A Facebook várhatóan kifogást emel a Bundeskartellamt határozatával szemben, és hosszadalmas jogi vita kezdődik. Közben a társaság tovább dolgozik majd portáljai, alkalmazásai üzenetküldő szolgáltatásainak egyesítésén, aminek következtében még nehezebb lehet a különböző helyeken keletkező adatok szétválasztása egymástól.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!