mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Soós Gergely
Soós Gergely
neo
alapító-ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hulladékmennyiség a Valentin-napon
2019-02-12 17:39 [Marketinginfo.hu]

Február 14-én és az azt megelőző napokban csak az Egyesült Államokban mintegy 400 millió szál rózsát és 25 millió tonna csokoládét vásárolnak, majd adnak át kedvesüknek az emberek.

Ennek az egyetlen ünnepnapnak az ökológiai lábnyoma felmérhetetlen, különösen, ha beleszámítjuk azt a hulladékmennyiséget, amely az ajándékozás kapcsán keletkezik.

A Valentin-nap angolszász eredetű ünnep, az Egyesült Államokban és Angliában ünneplik a legtöbben, de az egész világon, így Magyarországon is egyre nő a népszerűsége. Február 14. közeledtével többszörösére növekszik a kereslet a virágok, bonbonok és üdvözlőkártyák iránt, sokan ékszert, ruhákat vagy parfümöt vásárolnak szerelmüknek. Ezeknek az ajándékoknak szinte egyből a kukában landol a csomagolása, sőt, sokszor maguk a termékek is a szemetesbe kerülnek pár nap vagy hét után - gondoljunk csak a képeslapokra vagy a vágott virágokra.

A csokoládé és más édességek különösen népszerűek Valentin-napi ajándékként: csak az Egyesült Államokban 25 millió tonna fogy belőlük évente. Főleg a bonbonok közkedveltek, amelyeket gyakran több rétegnyi csomagolóanyagba burkolva árulnak - van olyan, amelynek össztömegéből több, mint 40 százalék a csomagolás -, így miután kiürülnek, felesleges műanyag, papír, celofán és alufólia kerül a szemetesekbe, majd a természetbe. A gyönyörű csomagolás árát így nem csak az fizeti meg, aki pénzt ad érte, hanem mindannyian. Megoldás lehet, ha nem választunk túlcsomagolt terméket, de a legjobb módszer kétségkívül az, ha felkeresünk egy csomagolásmentes boltot, és ott vásárolunk.

Szinte minden ünnepkor sláger üdvözlőlapot, képeslapot küldeni szeretteinknek, csak az Egyesült Államokban 180 millió, míg Angliában 24 millió fogy belőlük Valentin-nap alkalmával. Ezek viszont sokszor műanyagot és alumíniumot is tartalmaznak, így újrahasznosításuk nehézkes. Manapság már rengeteg online képeslap létezik, de ha mindenképp valami kézzelfoghatóval szeretnénk köszönteni a másikat, válasszunk olyan kártyát, ami egyetlen egy réteg papírból készült.

A legnépszerűbb Valentin-napi ajándék nem más, mint a virág, így nem is meglepő, hogy csak erre a napra többszázmillió szál rózsát termesztenek világszerte. A csokrokat azonban az árusok előszeretettel csomagolják celofánba, ami szintén lassan lebomló műanyag. Ha viszont megkérjük őket, hogy inkább csak egy szalagot, vagy papírt használjanak a csomagoláshoz, nem keletkezik műanyagszemét.

A Valentin-napi hulladékért nem lehet kizárólag az üzleteket és vállalatokat hibáztatni, mi is hajlamosak vagyunk környezetszennyező anyagokat használni. Mielőtt tehát megvennénk az újabb tekercs díszcsomagolást vagy műanyag masnit, gondoljuk végig, nincs-e otthon egy kartondoboz, egy darab szalag, egy újságpapír vagy kendő, amivel hangulatos, környezetkímélő csomagolást varázsolhatunk az ajándék köré.

"A legtöbb pazarló ajándékra létezik alternatíva. A csomagolóipar folyamatosan keresi és használja a fenntartható megoldásokat, így, ha mi is odafigyelünk, szinte bármit tudunk úgy ajándékozni, hogy az ne járjon felesleges hulladékkal. Csak egy kis odafigyelésre és körültekintésre van szükség - jegyezte meg Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Az is megoldás lehet, ha tárgyak helyett utazást, vacsorát, belépőjegyet adunk szerelmünknek, hiszen egy élmény örök elmék marad.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!