mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Mi is az az online jelenlét?
2019-11-19 09:45 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ez egy elég összetett fogalom, magában foglal minden online tevékenységet legyen az Facebook, Instagram, Youtube, Google vagy egy saját weboldal.

A mai világban a legtöbb ember és vállalkozás rendelkezik egy "digitális én" képpel. Aki nem található meg online, az szinte nem is létezik. Ezért nagyon fontos, hogy vállalkozása megjelenjen a digitális térben.

Miért is fontos az online jelenlét egy vállalkozás számára?

A Hootsuite 2019 januári kutatása alapján a magyar lakosság 89%-a használja napi szinten az internetet. Ha a potenciális ügyfelei online vannak, akkor Ön miért nem? Így nagyon fontos, hogy egy vállalkozás rendelkezzen az online jelenlét "legalapabb" eszközével egy saját weboldallal. Nem számít, hogy a vállalkozása végez-e online tevékenységet, vagy sem, mert weboldal nélkül bevételtől esik el, hiszen az ügyfelei a vetélytársait találják meg az interneten és tőlük fognak vásárolni.

Ezenkívül online könnyen és költséghatékonyan építheti fel vállalkozása márkáját, hiszen az ügyfelekkel való érintkezés a közösségi médiákban és a mindenki által látható online értékelések növelik a pozitív benyomásokat a vásárlókban.

Továbbá nagymértékben növeli vállalkozása hitelességét egy weblap, hiszen a 21.században a vásárlók szkeptikusak, a VERISIGN kutatásai alapján az emberek 56% nem bízik meg olyan cégben, aminek nincs weboldala. Az ügyfelek szeretnek mindent "leellenőrizni" és egy honlap hiánya növeli a bizalmatlanságukat a vállalkozásával szemben.

Mit profitálhat egy vállalkozás abból, ha van egy weboldala?

Először is egy weboldal folyamatos rendelkezésre állast biztosít az ügyfelei számára, hiszen az internet soha nem alszik. Minden oldal egy "non-stop" virtuális kirakatot biztosít, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek még munkaidő után, a saját otthonukból is megtalálják a vállalkozását. Ezenkívül, ha termékek értékesítésével foglalkozik egy webáruház biztosítja, hogy a vásárlók a nap 24 órájában adhassanak fel rendelést a termékeire munkaidőtől függetlenül.

Másrészt egy weblappal sokkal nagyobb ügyfélkört tud megszólítani, hiszen, ha csak fizikai üzlettel rendelkezik, akkor az ügyfeleinek a köre azon emberekre korlátozódik, akik tudják a földrajzi elhelyezkedését. Ez egy rendkívül szűkkör, egy weboldallal sokkal nagyobb közönséget tud megszólítani, mintha csak fizikai bolttal rendelkezne. Nem csak ismerősi ajánlás, vagy napi ingázás alapján fogják megtalálni és felkeresni Önt, hanem bárki, aki az interneten az Ön tevékenységére keres. Ha Önnek vagy vállalkozásának weboldalra van szüksége bátran vegye fel velünk a kapcsolatot a honlapunkon keresztül.

Mennyibe kerülhet egy weboldal elkészítése?

Ezt sajnos nagyon nehéz előre megmondani, hiszen egy weboldal ára mindig az oldal bonyolultságától és annak az elkészítéséhez szükséges munkaórák számától függ. Viszont fontos, hogy a weblapjára ne úgy gondoljon, mint egy költség, hanem mint egy befektetés, hiszen egy megfelelően elkészített oldallal növelheti vállalkozásának az eladásait, így növelve a bevételeit. Ezért nagyon fontos, hogy ne spóroljon a weboldalának az elkészítésén és a lehető legjobb szakembert keresse meg az oldalának az elkészíttetésével, mivel egy jól elkészített weblap sokszorosan visszahozza az árát.

Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy weboldalnak 2019-ben?

Fontos a megfelelő megjelenés

Az egyik legfontosabb tulajdonsága egy mai modern és sikeres weblapnak, hogy tökéletesen legyem optimalizálva mobilra. Mi a WeblapMesternél csak ilyen honlapokat készítünk, hiszen évről-évre egyre több ember interneteik mobiltelefonon keresztül, így nagyon fontos, hogy a weboldala kövesse ezeket a trendeket. Nagyon kínos, ha azért veszít potenciális vásárlókat, mert a weboldala nem jelenik meg megfelelően telefonon.
Továbbá fontos, hogy egyszerű, letisztult és gyors legyen az oldala megjelenése. Hiszen. ha oldala nem átlátható vagy lassan töltődik be, akkor a potenciális ügyfelei elhagyják az oldalt. Legyen könnyen olvasható, ezt a megfelelő színekkel és betűméretekkel érheti el.

Fontos, hogy keresőbarát legyen

Egy mai honlapnak keresőbarátnak kell lennie, hiszen manapság a legtöbb vásárlói döntést egy Google keresés előz meg. Ezért kulcsfontosságú vállalkozása sikere számára, hogy minél jobb helyezést érjen el a Google keresési találataiban.

Vannak-e teendők egy weboldal elkészülése után?

Erre a kérdésre is nehéz pontos, egzakt választ adni. Minden az Ön igényeitől és terveitől függ. Szükséges lehet folyamatosan tartalmat gyártani, kereső optimalizálni és különböző online marketig eszközöket használni, mint például Facebook és Google Adwords reklámok, hogy a potenciális vásárlói könnyeben megtalálják a honlapját. Ha bloggal rendelkezik, akkor fontos a rendszeres minőségi tartalomgyártás, hogy minél jobb helyezést érjen el a weboldala a Google találati listáin.

Érdemes időnként bizonyos intézkedéseket megtenni, mint például egy havi biztonsági mentés. Ez az egyik leghasznosabb dolog, amit oldalának a biztonsága érdekében tehet. Hiszen biztonsági mentés birtokában nem kell félnie attól, hogy bármilyen külső támadás vagy belső hiba következtében elveszítheti az oldalának az egész tartalmát.
Ezenkívül, ha WordPress alapú weboldallal rendelkezik, akkor érdemes rendszeresen frissíteni a különböző bővítményeket, sablonokat és magát a WordPress-t is, hogy megelőzze a különböző támadásokat.

Érdemes lehet weboldalának ilyen jellegű karbantartási munkáit kiszerveznie szakemberek számára, hogy Ön csak a fontos teendőire tudjon fókuszálni. A WeblapMesternél mi is rendelkezünk különféle karbantartási csomagokkal, így sosem kell aggódnia az oldaláért.

Milyen időközönként érdemes módosítani vagy felújítani egy weblapot?

A legtöbb weblap esetén nem működik az elkészült és magára hagyom módszer. Egy elkészült weboldalt érdemes folyamatosan karbantartani, csiszolgatni és újítgatni, hogy mind az ügyfelei, mind a Google lássa, hogy foglalkozik az oldalával. Ez kifejezetten érvényes a webshopokra, változó iparágakra és a blogokra. Ha új terméket vagy szolgáltatást vezet be a vállalkozásában, akkor annak érdemes a honlapján is megjelentetnie ezeket, hogy naprakész legyen a weboldala.

Ezenkívül körülbelül 3-4 évente érdemes teljesen felújítania a honlapját, mivel a technológiák és a felhasználói igények folyamatosan változnak. Minél később kezdi el követni a trendeket, annál jobban lemarad a versenytársai mögött.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!