mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hauk Zoltán
Hauk Zoltán
HEROE
elnök


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
TV piaci körkép 2019
2020-01-24 12:16 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

2019-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2019-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint az előző évben. Szintén 1 perccel csökkent a 18 év alattiak napi átlagos tévénézési ideje is 2018-hoz képest, és így 2 óra 55 percet töltöttek a képernyők előtt.

A 18-49 évesek naponta 3 óra 29 percet tévéztek, ami 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 33 percet töltöttek a képernyők előtt, ami 4 perccel több, mint az előző évben. A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,8%-ot jelent. A csatornatípusok szerint 2019-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 41,4% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó "sorozat csatornák" további 8,7%-kal járultak hozzá.

A filmcsatornák 10,4%-ban, a hírcsatornák pedig 7,5%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő (6,1%), életmód (3,1%), sport- (4,2%), gyerek- (6,3%) és zenecsatornák (2,1%), valamint a DVD/videó/videójáték illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő "Egyéb" kategória. Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévé közönségében (67,9%), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,4 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 5,9 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő több mint 12%-a volt. Egy átlagos néző naponta 133 reklámfilmmel találkozott tévénézés közben. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2019-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon naponta átlagosan 38 275 reklámfilmet sugároztak, a megjelent tévéreklámok együttes száma majdnem elérte a 14 milliót: összesen 13 970 355 hirdetés került képernyőre az év során, amely 17%-kal több mint 2018-ban, és kétszer annyi, mint öt évvel korábban. A sugárzott reklámfilmek összesített hossza 79 129 órának, azaz 10,2 évnek felelt meg. A hirdetések csaknem 60%-a 30 és 20 másodperce, további 20,8%-uk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt. A reklámblokkok 1,4%-a állt csupán egyetlen szpotból, 6%-uk 2-5 darabot, 39%-uk 6-10 darabot, míg 53%-uk ennél is több szpotot tartalmazott.

Az elmúlt esztendőben 549 hirdető 1 071 márkát hirdetett 7 387 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6 167 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2019. év során került képernyőre. Az új hirdetések több mint egyharmada (36%-a) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 891-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 30 300 alkalommal volt látható a képernyőn. A legtöbb hirdetés a "Gyógyhatású készítmények" szektorba tartozott (3 451 839 db), ezt követte a "Kereskedelem" (2 967 739 db) és az "Élelmiszer" (2 081 876 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 60,8%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az "Élelmiszerkereskedelem" (741 668 db) volt, ezt követte az "Egyéb gyógyhatású készítmény" (681 718 db), és "Megfázás, influenza elleni termékek" (664 886 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 41%-át fedte le.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020 ban hány százalékra tippeled a hazai programmatic media költést a digitális médiaköltésen belül?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!