mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Berkes Péter
Dr. Berkes Péter
Ambitious Group
Stratégiai igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Válságban az ausztrál folyóiratipar
2020-05-22 11:58 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Hét divat-, életmód- és hírességviszony kevesebb, mint egy hét alatt kerül ki a forgalomból, mivel 200 alkalmazottal esik a dolgozók száma az ausztrál folyóirat iparágában.

A médiakommentátor, Tim Burrowes szerint az események "örökre kitéptek egy darabot az ausztrál magazinkiadások a szívéből", továbbá azt mondta, hogy nehéz előre látni, hogy a felfüggesztett magazinok visszatérjenek a forgalomba.

Hét nappal azután, hogy megvásárolta a Seven West Media folyóiratot, amit a Pacific Magazines 40 millió dollárért vásárolt, a Bauer Media elbocsátotta az örökölt 160 alkalmazottból 60-at, és további 15 főt lefoglalt fizetés vagy az állományvezető hozzáférése nélkül.

A munkatársaknak a Zoom segítségével közölték, hogy számos folyóirat: InStyle, a Men's Health és a Women's Health, amelyekről úgy gondolják, hogy az további értesítésig megszüntetik a nyomtatást, ezt a társaság megtagadta.

Napjainkban a német családi tulajdonban lévő Bauer négy saját címet is lezárt, és 140 alkalmazottat elbocsátott vagy leállított, a koronavírust hibáztatva a reklámcsökkenésért is.

Áprilisban a társaság elindult az új-zélandi listáktól, 237 alkalmazott munkanélkülivé vált, bezárták az 1930-as évek óta megjelenő "New Zealand Listener" és a "New Zealand Woman's Weekly" címeit.

"Ez nem egy átmeneti helyzet, mert a folyóiratok nem fognak visszatérni" - mondta Burrowes, a Mumbrella média és marketing weboldal alapítója a Guardian Australia-nak.

"A dolgok soha többé nem lesznek ugyanolyanok mint eddig, lesznek magazinok, tömegfogyasztási újságok, de nem méretük, nem létszámuk és természetesen nem az ausztrál piac valaha is élvezett minősége szempontjából lesznek fontosak."

A Bauer Media kiadja az Ausztrál Női Heti, a Nőnap és az Ínyenc utazók történelmi címeit, korábban pedig a Pacific Magazines kiadta a Who, Better Homes & Gardens és a Marie Claire cikkeit.

Mivel a Bauernek most több magazinja van ugyanarra a piacra, a források szerint valószínűbb, hogy több címmel és alkalmazottal egyesüljenek, és néhány kisebb cím esetleg nem is maradna fenn. Bauer az évek során számos címet lezárt, köztük Cleo, Cosmopolitan, Top Gear, Állatkert, Madison, Grazia, Burke's Backyard, BBC Good Food és FHM. Márciusban az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság nem ellenzi a Csendes-óceán Bauer általi megszerzését, miután eredetileg aggodalmának kifejezése szerint a javaslat valószínűleg "jelentősen csökkenti a versenyt azáltal, hogy a kulcsfontosságú folyóiratkategóriákban a nagyobb nyomtatott magazin kiadóinak számát kettőről egyre csökkenti".

Az ACCC szerint hasonló olvasóközönség volt a Woman's Day (a Bauer tulajdonában) és az New Idea (a Pacific Magazines tulajdonában) és a Take 5 (Bauer) és az That's Life! (Pacific Magazines) és jelezte, hogy több újság bezárul, függetlenül attól, hogy előrehaladt-e a beszerzés vagy sem.

Tavaly a Bauer vezérigazgatója, Brendon Hill úgy nyilatkozott, hogy a beszerzés "elősegíti a fenntarthatóbb és jövedelmezőbb jövő biztosítását", és megígérte, hogy "Pacific csapatát a Park Street-ben, új nagyszerű kombinált üzleti vállalkozás és fenntarthatóbb jövő megkezdésének érdekében".
De a múlt héten Hill azt mondta, hogy a "példa nélküli idők" a reklám hirtelen csökkenéséhez vezettek, és át kellett szerkeszteni az egész üzletet.

Burrowes szerint Bauer a személyzet áthelyezését a két vállalat között nagyon gyengén kezelte, és hosszú távon nem sikerült a nyomtatási üzletágot a digitális irányába fordítani.

"Teljesen nyugtalanítónak érzem, hogy miként kezelték a személyzetet; egyértelmű volt, hogy nem akarták az üzletet, csupán egy törvény kényszerítette őket a teljesítésre " -valamint hozzátette; "Függetlenül attól, hogy a válság súlyos, ez egy nagyon félelmetes módszer az emberek kezelésére."

A Média-, Szórakoztató- és Művészeti Szövetség Bauer-t is kegyetlenséggel vádolta.

"Ez különösen kegyetlen és érzéketlen módszer az emberek kezelésére" - mondta Neill Jones, a MEAA média igazgatója.

A ma német tulajdonú társaságot 1936-ban alapították Consolidated Press-ként, Sir Frank Packer vezetésével, és az ausztrál kiadványok néhány nagy nevével társultak, köztük a média mogul Kerry Packer és Ita Buttrose, a korábbi magazinszerkesztő, aki most az ABC elnöke.

Amit a "Nine" eladott a Bauernek rendkívüli 525 millió dollárért 2012-ben. A "Nine" volt ügyvezetője elmondta, hogy a társaság adózás előtti jövedelme egy évtizeddel ezelőtt 248 millió dollárról ma a becsült 5 millió dollárra esett vissza.
Burrowes szerint ez volt az ausztráliai folyóiratok fordulópontja.

"Azt hiszem, a zuhanás magjai jóval a jelenlegi válság előtt voltak; a folyóiratok számítása olyan jön, mint minden médium "- mondta.

"Az újságok válságban voltak az elmúlt évtizedben; lassabb folyamat volt a magazinok számára, de végül eljött a fordulópont: a korlátozás.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020 ban hány százalékra tippeled a hazai programmatic media költést a digitális médiaköltésen belül?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!