mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mandalina Rita
Madalina Rita
Flow PR
újmédia stratéga, vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A COVID-19 járvány a Chicago-i médiával sem kegyes
2020-10-12 11:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A COVID-19 járvány hatására sokat romlott a chicagói média.

A koronavírus gazdasági visszaesése a háborúktól és az elbocsátásoktól a műveletek befejezéséig a helyi újságírók százait sújtotta, ahogy egyre többen fordultak a helyi TV-hez, rádióhoz és újságokhoz a pandémiáról szóló információk miatt.

A vírus felgyorsította a pénzügyi nyomást is, és arra kényszerítette a chicagói médiaszervezeteket, hogy alternatív finanszírozási forrásokat keressenek. Újból koncentrálják küldetésüket és gondolják újra üzleti modelljeiket.

"Soha nem volt fontosabb idő a hírlemezek számára, és soha nem volt még nagyobb kihívásokkal teli idő a hírcsarnokok számára sem" - jelentette be Steve Edwards, (a WBEZ chicagói nyilvános rádióállomás tartalmi igazgatója és ideiglenes vezérigazgatója) szerint most különösen nagy feladatuk van a hírcsarnokoknak.

A márciusban bejelentett otthoni karantént követően nőtt az olvasók száma.
Azonban az áprilisban közzétett Pew Research tanulmánya szerint a COVID-19 híreinek fő forrása a lakosság 46% -a számára a helyi hírforrások. Ez növelte a közönséget, de sok kiskereskedelmi vállalkozás bezárásával a reklámbevételek nem jelentek meg ugyanúgy.

Ez azt jelentette, hogy a médiavállalatok alkalmazottainak száma csökkentésre került. A New York Times májusban frissített jelentése szerint az egészségügyi válság kezdete óta, országos szinten 36 000 média alkalmazottot kellett elbocsátaniuk vagy legalább a fizetésüket csökkenteni.

Chicagóban a munkahelyek megszüntetése számos média kibocsátón keresztül néhány magas rangú nevet követelt meg, amelyek közül sokan már pénzügyi nyomás alatt álltak. A Pew Research elemzése szerint az újságírók, szerkesztők, fotósok és videográfusok - száma az Egyesült Államokban 23% -kal csökkent 2008 és 2019 között.
A világjárvány elősegítette az alternatív finanszírozás elérését és elmozdult a reklámokat támogató üzleti modelltől, amely több mint egy évszázadon keresztül fenntartotta a régimódi médiumokat.

Ebben az évben néhány alapítványt ért veszteség. Májusban alakult ki a COVID-19 Újságírási Alap, amely több mint 425 000 dollár támogatást jelentett. A támogatók között szerepelt a La Raza, a Block Club Chicago és a Chicago Reader.

Torres szerint az alapítvány erőforrásainak folyamatos befektetésére vonatkozó kritériumok szigorúbbak lesznek, mint a COVID-világjárvány puszta túlélése. Torres szavaival élve, nem elég a járvány túlélése. A piacnak polgári céljai fontosabbak. Egyébként is a média a média kedvéért él, és nem a demokráciáért.

A Chicago Sun-Times számos alapítványi támogatást kapott a jelentéstétel javítása érdekében, utoljára májusban újságírókat adott hozzá két újságíróhoz, akik a Chicago Justice Trust nagyszabadságán keresztül tárgyalták a társadalmi igazságosságot, a jövedelmi egyenlőtlenségeket, a környezetet és a közegészségügyet.

Az évek óta pénzügyi nehézségekkel küzdő újság 2018-ban hozzáadta az első alapítvány által támogatott riporterét.

"Amikor a kihalás előtt áll, nincs más lehetősége, mint kipróbálni valami mást" - mondta Nykia Wright, a Sun-Times Media vezérigazgatója.

A Sun-Times elkerülte az elbocsátásokat, az elszállásolásokat és a fizetéscsökkentéseket a világjárvány idején. Wright szerint 2,7 millió dolláros PPP-hitel áprilisi megszerzése áprilisban hosszú utat tett elérve annak érdekében, hogy 164 alkalmazottja a munkahelyén maradjon.

Az április 3-án elindított szövetségi Paycheck Protection Program kevesebb mint 500 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásoknak nyújthat 10 millió dollárig megbocsátható kölcsönöket a 24 hetes bérszámfejtés fedezésére. A PPP-hitelt kapott chicagói médiavállalatok közé tartozik a WTTW-Ch állami televízió. 11, WBEZ-FM 91.5, az Arlington Heights-alapú Daily Herald és a Chicago Reader.

Kevés helyi médiát szenvedtek meg nehezebben, mint a közel ötven éves alternatív heti Reader, amelynek a reklámbevételei 90% -kal estek a világjárvány idején.
Az 57 éves Tracy Baim, chicagói újságíró és a Windy City Times társalapítója, 2018-ban átvette a Reader vezetését. A tavalyi év végén a Reader bejelentette, hogy nonprofit üzleti modellje átalakul, követve a A Salt Lake Tribune, az első nagyobb napilap példáját.

A Reader tavaly elindította a Chicagói Független Média Szövetséget, egy olyan szervezetet, amely egyesítette a kicsi és nonprofit médiákat, részben a "nyomás alapjainak" érdekében a közösségi újságírás támogatására - mondta Baim.
Májusban Baim egy hónapos adománygyűjtést vezetett, és közel 160 000 dollárt hozott létre a Chicago-i több mint 40 független média számára.

A Reader májusban egy 270 000 dolláros PPP-kölcsönt is kapott, amely Baim szerint döntő fontosságú a kiadvány 30 alkalmazottjának a világjárvány idején történő megtartása érdekében. A PPP kölcsön segítségével nem volt szükség nagy számú elbocsátásokra.

A kölcsön ellenére a Reader a múlt hónapban bejelentette, hogy visszaáll kéthetente megjelenő ütemtervére. Baim szerint a döntés lehetővé teszi az Olvasó számára, hogy éppen szerkesztői csapatát tartsa meg, amikor a digitális jövő felé tolódik.

A nonprofit szervezetként a Chicago Public Media WBEZ-FM 91.5 nem érezte ugyanazt a nyomást, mint a kereskedelmi rádió társai a világjárvány idején.

Az NPR rádióállomása tavaly tavasszal magas rangot ért el, a Nielsen szerint 5,4 részesedéssel áprilisban a chicagói állomások közül a negyedik helyen végzett.

Miközben az állomás bevételének legnagyobb részét az előfizetőkből nyeri el, addig a vállalkozások szponzorálásának 33% -os csökkenése az éppen befejeződött pénzügyi évben jelentős csapást mért a 30 millió dolláros éves költségvetésből - mondta az Edwards ideiglenes vezérigazgatója.

Sokkal több elbocsátás lett volna, ha áprilisban nem szereztek volna 2,8 millió dolláros PPP-kölcsönt.

A chicagói tévéállomások a helyi hírcsatornák csúcspontját mutatták, amikor a pandémia márciusban otthont adott, míg az ipar forrásai szerint a reklámbevételek mintegy 30-40% -ra estek.

Az NBC tulajdonában lévő WMAQ-Ch. Az ügyet ismerő forrás szerint mintegy fél tucat alkalmazott vett részt a felvásárláson.

David Doebler, az NBC tulajdonában lévő WMAQ-Ch elnök-vezérigazgatója. 2013 óta nem volt hajlandó kommentálni a felvásárlásokat.

A Chicagói székhelyű Tribune Publishing, amely a Chicago Tribune és más nagyobb napilapok tulajdonosa, furcsa eredményeket, célzott létszámcsökkentéseket és bércsökkentéseket hajtott végre a reklámcsökkenések ellensúlyozása érdekében.

A Tribune Publishing júniusban úgy vélte, hogy a második negyedévben az összes bevétel 30% -ról 32% -ra csökken az előző év azonos időszakához képest, főként a COVID 19-hez kapcsolódó veszteségek miatt. Terry Jimenez vezérigazgató szerint a világjárvány felgyorsította a nyomtatott hirdetések bevételeinek világi csökkenését.
Az oldalmegtekintés a Tribune Publishing újságok weboldalán márciusban 50% -kal nőtt, mivel több olvasó kereste meg a helyi COVID-19 híreket és információkat. Jimenez reméli, hogy a trend támogatni fogja a fenntartható digitális átalakulást is.

Tavasszal a vállalat megállapodást kötött a Chicago Tribune Guild-del a háromhetes küzdelemről az alkalmazottak számára, akik évente több mint 40 000 dollárt keresnek.
"Egy másik alternatíva az volna, hogy csökkentenék az állandó munkát végző emberek számát" - mondta Jimenez.

A Tribune Publishing, amely a többi újság mellett a Baltimore Sun, a Hartford Courant és az Orlando Sentinel birtokában van, 2019 végén körülbelül 4100 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztatott, így ez túl nagy ahhoz, hogy jogosult legyen PPP-kölcsönre.

Március 31-én, néhány héttel az otthoni tartózkodásról szóló rendelet kiadása után, a koronavírus által okozott hirdetési aszály közepette abbahagyta a működését. Ezen döntés alapján a hiperlokaláris kiadó befejezte 15 éves futamidejét, amelynek 14 Chicago-i hetilapja az északi parttól a délnyugati külvárosig terjedt.

"Nagyon nehéz volt, mert néhány napig mindent el kellett adnunk, hogy megpróbáljuk megmenteni a céget, és néhány nappal később hagyjuk, hogy mindenki váltson a Zoom-ra" - mondta Joe Coughlin, a korábbi kiadó.

Coughlin, a 22. század szerkesztője nonprofit hiperkálányos hírvállalkozást indít The Record North Shore néven. A csoport 50 000 dollárt szeretne beszerezni egy Kickstarter kampány révén, egy New Trier kiadásra összpontosítva, amely a nyitó lefedettségi terület.

Coughlin elmondta, hogy a 22. század tradicionális hirdetés-támogatott üzleti modelljének "vékony haszna" meggyőzte őt arról, hogy a nonprofit platform fenntarthatóbb legyen.

A nem rég elkezdett online kampány ötlet több mint 6000 dollárt gyűjtött be. Coughlin reméli, hogy a hírportál szeptemberre sikeresen elkészül és működni is fog.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!